País Valencià 26/09/2012

Ryanair pagarà una multa de 930 euros per impedir que un menor embarqués sense DNI

Un jutjat de València considera que va violar la normativa de seguretat que permet que els menors de 14 anys viatgin sense identificació acompanyats dels seus pares

Efe
2 min
L'aerolínia més polèmica i un símbol del 'low cost'

ValènciaLa companyia irlandesa Ryanair deurà indemnitzar amb 930 euros un menor a qui va prohibir que embarqués en un vol entre les ciutats de València i Sevilla per no portar DNI. Segons la resolució del jutjat Mercantil número 1 de València, aquest fet implica un incompliment de l'establert al programa nacional de seguretat per a l'aviació civil, que afirma que els menors de 14 anys acompanyats dels seus pares "no requeriran de cap identificació".

Els fets van ocórrer el passat 15 d'agost quan el menor viatjava acompanyat de la seva família. La sentència, facilitada a EFE per la Unió de Consumidors de la Comunitat Valenciana, assenyala que la denegació de l'accés a l'avió dels menors d'edat es considerarà també com una prohibició per els familiars que els acompanyen.

"Òbviament, no es pot obligar a la família que tenia intenció de viatjar junta, i aporta degudament els documents necessaris, que se separi per fer el viatge, ni els menors poden quedar-se sols", assenyala el magistrat.

El jutge redueix la indemnització de 1.680,21 euros que havien sol·licitat els demandants i la deixa en 930 euros, dels quals 600 euros són en concepte del "dany moral" causat al menor i als seus familiars i la resta és el cost del viatge en automòbil a Sevilla i el dels tres bitllets d'avió que finalment no van utilitzar.

La sentència, que és ferma sense possibilitat de presentar recurs contra ella, serà traslladada a Ryanair, que no ha comparegut en el procés i ha optat per "romandre voluntàriament en rebel·lia".

La Unió de Consumidors de la Comunitat Valenciana, en un comunicat, ha considerat "positiva" la sentència i ha qualificat de "desafortunada i lamentable" la postura de Ryanair, que en la seva opinió "perjudica greument el consumidor, causant-li el malestar propi de no poder realitzar el vol contractat". En el text asseguren que hi ha altres procediments similars pendents.

stats