El telèfon 112 valencià va deixar sense atendre 8.290 telefonades el dia de la DANA

Els principals càrrecs de la conselleria de Justícia i Interior i del departament d'Emergències de la Generalitat Valenciana el juliol del 2024.
1 min

El telèfon d'Emergències 112 del País Valencià va deixar d'atendre en el moment en què van ser realitzades 10.216 telefonades el 29 d'octubre del 2024, el dia de la DANA. Posteriorment, en altres intents sí que se'n van atendre 1.926, per la qual cosa van quedar sense resposta 8.290.

Així consta en l'informe remès per la subdirecció general d'Emergències a la jutgessa que instrueix la causa, que recull que el dia de les inundacions es van rebre 19.821 telefonades en total.

El moment en què es van rebre més telefonades va ser a les 17 hores, amb 2.438, i es van gestionar un total de 338 incidents, mentre que una hora abans se'n van rebre 1.833, amb 321 incidents. A les 15 hores, 1.462 telefonades i 288 incidents gestionats.

stats