Pirineus 12/03/2021

FGC inicia la protecció del tren que ha xocat contra una esllavissada de roques a la línia de la Pobla

Dissabte es començarà a estabilitzar el talús però fins dilluns no es podrà donar una estimació de la reobertura

ARA Pirineus
2 min
El tren que ha topat contra l'esllavissada

La Pobla de SegurLa revisió que tècnics de l'Institut Cartogràfic (ICC) estaven fent amb drons a l'esllavissada de la línia de la Pobla de Segur ja ha finalitzat i Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ha començat pels vols de la una de la tarda la protecció del tren accidentat. En aquest sentit, es preveu que dissabte comenci l'estabilització del talús a la cota 20 i diumenge a la cota 100. Una vegada estigui estabilitzat, s'iniciarà la retirada segura del tren i l'arranjament de la via. Quan aquesta quedi lliure es farà una nova revisió del talús per garantir-ne la consolidació i poder obrir la via al servei. Quan el tren sigui al Pla de Vilanoveta s'avaluaran els danys i es repararà. De moment no hi ha terminis i dilluns es preveu fer una estimació.

Recordem que el tren ha topat aquest divendres, poc després de les sis del matí, contra una esllavissada de roques que havia caigut al mig de la via. El xoc no ha provocat ferits i en aquell moment només hi havia al tren el maquinista i un passatger, tal com informa l'ACN. Els fets han passat entre les estacions de Santa Linya i Àger, a la Noguera, en un punt protegit amb malles, per la qual cosa, segons fonts de FGC, el despreniment pot haver sigut conseqüència d'un moviment de la muntanya. Enginyers i tècnics s'han desplaçat al lloc per analitzar la situació, veure com es pot retirar el comboi i traslladar-lo a Lleida, al Pla de Vilanoveta, per ser reparat. Mentrestant es dóna servei alternatiu per carretera.

L'esllavissada que ha caigut sobre la línia de tren de Lleida a la Pobla de Segur

Vols amb dron per garantir la seguretat i poder accedir a la zona

Tècnics de l'Institut Cartogràfic de Catalunya (ICG) estan utilitzant drons per sobrevolar la zona de la muntanya on hi ha hagut l'esllavissada de roques i poder determinar que és el que l'hauria provocat. Segons fonts de FGC, d'aquesta manera es mirarà de garantir que no hi ha risc de més despreniments per tal que els operaris puguin accedir al punt de l'esllavissada i fer una avaluació dels danys a la locomotora i la línia.

D'altra banda, davant la incidència que ha patit el tren de la línia de la Pobla, FGC ha demanat a Renfe els seus equips per procedir a les tasques d'encarrilament i posterior apartat del tren afectat. Segons ha informat Renfe, la companyia ha enviat dos tècnics per avaluar la situació i determinar quins equips tècnics i humans seran necessaris per realitzar aquests treballs. Això no obstant, donada la inestabilitat del terreny no es permet els accessos a les proximitats del tren pel que se'ls ha indicat que es retirin mentre es fan els treballs previs.

stats