La Moncloa intenta censurar les respostes de Rajoy sobre Bárcenas a l'entrevista a Bloomberg TV

El govern espanyol va pressionar sense èxit la cadena nord-americana per evitar que es publiquessin les preguntes sobre la presumpte trama de finançament irregular i sobresous en negre a la cúpula del PP

El govern espanyol va pressionar sense èxit Bloomberg TV perquè censurés les respostes sobre el cas Bárcenas a l' entrevista del president espanyol, Mariano Rajoy, a la cadena nord-americana. Fonts oficials de la cadena ho han confirmat a diversos mitjans, després que ho tragués a la llum 'Vozpópuli'. Segons citen aquests mitjans, l'entorn de Rajoy va demanar que no s'emetessin els fragments de l'entrevista en què el cap de l'executiu espanyol respon sobre la presumpte trama de finançament irregular i sobresous en negre a la cúpula del PP. Segons expliquen aquests mitjans, les respostes del president espanyol, que en un moment de l'entrevista reconeix que "hi ha coses que no es poden demostrar", van provocar el nerviosisme de l'equip de comunicació de la Moncloa. 'El Mundo' explica la resposta que fonts de Bloomberg van donar al govern espanyol: "Els vam explicar que aquells minuts eren rellevants i que els emetríem". 

Segons la televisió nord-americana, les preguntes no es pacten, i Bloomberg va informar que mantindrien el contingut perquè tenia "valor informatiu". La portaveu del canal a Londres, Catrin Thomas, ha dit a 'Vozpópuli' que "Bloomberg defensa el seu periodisme".

"Sembla que alguns dels apunts de Bárcenas són certs"

Rajoy va reconèixer durant l' entrevista −a partit del minut 12.10− que algunes de les anotacions de l'extresorer del PP Luis Bárcenas sobre el presumpte finançament irregular del partit i el pagament de sobresous en negre a la cúpula directiva són certes. "Sembla que alguns dels apunts de Bárcenas són certs", respon Rajoy en ser preguntat per la polèmica frase que el cap de l'executiu espanyol va pronunciar en una roda de premsa a Berlín el febrer passat, en què va dir que "tot el que s'ha publicat és fals, tret d'alguna cosa".

Tanmateix, sosté que moltes de les acusacions de finançament irregular "no es poden demostrar" i nega "absolutament" tenir cap coneixement sobre la destrucció dels discos durs de dos dels ordinadors que l'extresorer del PP tenia a la seu del partit, al carrer Génova de Madrid.

Més continguts de