Caos a Rodalies

El Govern diu prou per no veure's atrapat per Rodalies

La consellera de Territori, Sílvia Paneque, i el ministre de Transports, Óscar Puente, en una imatge d'arxiu.
26/01/2026
Cap de Política
1 min

BarcelonaBones paraules, creació de grups de treball i feina colze a colze amb l’Estat. Al Govern no li ha funcionat aquesta recepta i després d’una setmana de caos a Rodalies, ha dit prou. En només unes hores, la Generalitat ha passat de comparèixer al costat del govern espanyol anunciant la represa del servei a sortir en solitari per exigir destitucions immediates a les dues empreses que realment tenen el control dels trens a Catalunya, Renfe i Adif.

Inscriu-te a la newsletter Política Una mirada a les bambolines del poder
Inscriu-t’hi

Una nova jornada de descontrol "intolerable", com ha repetit constantment aquesta tarda la consellera de Territori, Sílvia Paneque, que ha capgirat com un mitjó l’estratègia de l’executiu, que mai fins ara havia buscat l’enfrontament amb Madrid. Un enfrontament, això sí, control·lat, perquè només han passat uns minuts fins que s'han anunciat les dues destitucions desitjades per la Generalitat, evidenciant que havien estat acordades entre governs.

En l’última setmana s’ha evidenciat que la Generalitat no té control sobre Rodalies, malgrat ser la titular del servei, però fins avui no s’havia desmarcat clarament de la gestió dels operadors. Paneque, de fet, està en la diana de l’oposició precisament per la manca de contundència a l’hora de defensar, com sí que ha fet avui, que Rodalies "no està a l'altura".

stats