Política 27/10/2015

Els minicandidats entren en la campanya del 20-D per protegir el medi ambient

Greenpeace rejoveneix Rajoy, Sánchez, Rivera, Iglesias i Garzón per reclamar-los un compromís ambiental. Els candidats responen per Twitter amb fotos reals de quan eren petits

Ara
3 min
Campanya de Greenpeace per rejovenir els candidats al 20-D i recordar-los que quan eren nens es preocupaven pel medi ambient. GREENPEACE

Madrid"Que el nen que vas ser no s'avergonyeixi de l'adult que ets". Amb aquesta cita d'Antoine de Saint-Exupéry, autor d''El Petit Príncep', Greenpeace s'ha volgut avançar a la campanya pel 20-D amb una enganxada de cartells a Madrid en què rejoveneix els principals candidats a les eleccions generals perquè no s'oblidin de la protecció del medi ambient en els seu programa.

Inscriu-te a la newsletter Política Una mirada a les bambolines del poder
Inscriu-t’hi

L'organització ha creat les versions de 9 anys de Mariano Rajoy, Pedro Sánchez, Pablo Iglesias, Albert Rivera i Alberto Garzón, en què mostren els seus desitjos per tenir cura de la naturalesa. La campanya ha començat aquesta mitjanit, just després que el president del govern espanyol convoqués les eleccions generals.

Mariano Rajoy de nen, segons Greenpeace.

"Hem volgut apel·lar al nen que els nostres polítics van ser perquè segur que ells voldrien que es cuidés el planeta. Amb aquesta campanya els demanem que no se n'oblidin, i ara que són líders polítics adoptin compromisos ambientals ferms, que repercutiran positivament en els problemes socials i econòmics a què s'enfronta actualment la societat espanyola", explica en un comunicat Marta González, portaveu de Greenpeace.

L'organització ha fet un intens treball de càsting, caracterització i postproducció per "aconseguir la major semblança possible amb els polítics, que els nens s'assemblessin al màxim a les seves versions possibles". Per completar la campanya, ha dissenyat un test per veure quin candidat a la Moncloa ets, en una aplicació en què també es pot llegir el decàleg de compromisos ambientals que reclamen per a la pròxima legislatura.

La campanya de Greenpeace coincideix amb la notícia que Brussel·les coneixia la manipulació de les emissions de CO2 dels automòbils des del 2013, mentre Alemanya i Espanya pressionen per permetre més emissions de moment i "ajornar" el calendari de controls.

Els cinc candidats caracteritzats –a Greenpeace li hauria agradat que no tot fossin homes, però són els que són– han respost al desafiament de Greenpeace per Twitter i s'han compromès a protegir el medi ambient. Rajoy i Sánchez han estat els únics, però, que no han adjuntat una versió real de quan tenien 9 anys perquè es pugui comparar el treball fet per Greenpeace.

En un tuit, assegura que el PP ha complert al cent per cent durant aquesta legislatura amb el compromís de ser respectuosos amb el medi ambient i que aviat presentaran el programa per als pròxims quatre anys.

El secretari general del PSOE, Pedro Sánchez, també ha adjuntat els seus compromisos de cara a la pròxima legislatura.

Pedro Sánchez de nen, segons Greenpeace.

El candidat de Ciutadans, Albert Rivera, ha estat el primer de pujar una imatge de quan era petit. "Aquest sí que sóc jo", ha dit fent broma i felicitant Greenpeace per la campanya.

Albert Rivera de nen, segons Greenpeace.

El candidat de Podem, Pablo Iglesias, s'ha compromès a protegir el medi ambient de "l'espectaculació" i ha pujat una foto. Això sí, tenia menys de 9 anys. "Encara no m'havien crescut els cabells", diu seguint la broma de Rivera.

Pablo Iglesias de nen, segons Greenpeace.

"Ha aconseguit Greenpeace una semblança raonable amb mi de petit :-)?", pregunta el candidat d'IU, Alberto Garzón, als seus seguidors.

Alberto Garzón de nen, segons Greenpeace.
stats