Mariano Rajoy sobre la inversió en infraestructures promesa: "Es farà i es complirà"

El president del govern espanyol diu que "fem aquesta inversió ara perquè podem fer-ho, un cop hem sortit de la pitjor crisi de la història d'Espanya"

Mariano Rajoy ha anunciat a Barcelona una inversió de 4.000 milions d'euros en Rodalies i el corredor mediterrani fins al 2025, dels quals prop de 1.900, durant el que queda de legislatura, és a dir, fins al 2020. Ho ha dit en la inauguració de les jornades sobre infraestructures anomenada 'Connectats al futur', organitzades pel ministeri de Foment. "Serà un pla realista, viable i verificable: es farà i es complirà", ha assegurat.

Consulta totes les inversions promeses per Rajoy al detallRajoy no ha volgut concretar més aquesta inversió, com sí que ho havia fet abans el ministre de Foment, Íñigo de la Serna, en una entrevista a RAC1. Hi haurà, per exemple, "la renovació integral de vies o el desdoblament de la R3 en el tram Parets - La Garriga", ha dit. 

El president del govern espanyol no ha vinculat l'anunci d'inversió en infraestructures amb la situació política a Catalunya. "Fem aquesta inversió ara perquè podem fer-ho, un cop hem sortit de la pitjor crisi de la història d'Espanya". Tot i això, just després d'anunciar els 4.000 milions ha parlat d'aquells que volen "trencar" i "destruir ponts", i ha fet una crida a la unitat dels "pobles d'Espanya".

"Cal dir que no comencem de zero a Catalunya, ja s’ha fet molt", ha dit el president, que tot seguit ha recordat la frase que sempre repeteix el govern espanyol des de fa anys per demostrar que no és cert el que diu l'independentisme de l'oblit de l'Estat en infraestructures: "Catalunya és l'única comunitat que té les quatre províncies connectades".
"Volem que sigui un pla realista i viable, i planificat entre totes les administracions", ha explicat, després de dir que les Rodalies i el corredor mediterrani seran la seva prioritat.
Sobre el corredor que connectarà França amb el port d'Algesires ha concretat una mica més: invertiran 667 milions d'euros per acabar el tram Vandellòs-Tarragona, que permetrà, ha dit, reduir el temps entre Barcelona i València en menys de 30 minuts. I també ha anunciat que el tram que falta per acabar el tram del corredor dins de Catalunya, el de Castellbisbal-Vila-seca, es farà "aviat".

Al marge de les Rodalies i el corredor, ha recordat la inversió en una obra que ja s'està executant, el tren llançadora entre l'estació de Sants i la T1 del Prat, per 285 milions. "El Prat serà un dels aeroports més ben comunicats d'Europa", ha afirmat Rajoy.
Finalment, també s'ha referit a la inversió en carreteres, que serà menor. Rajoy ha anunciat un paquet de 850 milions per a l'autovia B-40 (el Quart Cinturó), la N-340, la N-II i la N-240, entre Lleida i les Borges Blanques.
Des de primera fila han escoltat Rajoy una nodrida representació d'empresaris, com el president de Foment del Treball, Joaquim Gay de Montellà; el de Pimec, Josep González; de Cecot, Antoni Abad; el president de Freixenet i de la Cambra de Comerç d'Espanya, Josep Lluís Bonet; Miquel Valls, de la Cambra de Barcelona; Florentino Pérez, d'ACS, o Salvador Alemany, d'Abertis,entre altres.
Josep Rull, conseller de Territori i Sostenibilitat, serà el màxim representant del Govern en aquest acte del govern espanyol a Barcelona –'Connectats al futur'–, tot i que també hi havien convidat el vicepresdient Oriol Junqueras, com a president en funcions, però ell ho ha delegat en una altra persona de la conselleria d’Economia, el president de l’empresa Infraestructures.cat, Joan Jaume Oms. Fonts del departament expliquen que al vicepresident li tocarà avui presidir la reunió del Govern dels dimarts en substitució de Carles Puigdemont, de viatge oficial als Estats Units, i per això no podia acceptar la invitació.
Mariano Rajoy s'ha trobat a l'entrada del Palau de Congressos una concentració de protesta d'estibadors del port de Barcelona en contra del decret que pretén liberalitzar el seu sector.

Més continguts de