Entitats

Final de la batalla al Consell de la República: Comín o Domingo?

El resultat de les eleccions es donaran a conèixer aquest dimecres al migdia

Carles Puigdemont a l'acte del Consell de la República a Perpinyà
11/02/2025
2 min

BarcelonaToni Comín, Jordi Domingo, Montserrat Duran i Antoni Walter Castelló. Aquests són els quatre candidats que aspiren a rellevar Carles Puigdemont al capdavant del Consell de la República. Només els tres primers, però, tenen opcions d'assumir la presidència perquè Castelló es presenta sense equip ni suports i amb l'únic objectiu de reivindicar els Països Catalans. L'última paraula la tenen els registrats a l'entitat, que tenen fins aquest dimecres a les nou del matí per decidir qui volen que lideri l'ens. Tres hores més tard se sabrà el guanyador.

Inscriu-te a la newsletter Política Una mirada a les bambolines del poder
Inscriu-t’hi

A Comín, que era el clar favorit per assumir la direcció del Consell mesos enrere, la campanya se li ha fet llarga. Molt llarga. Després de ser acusat d’irregularitats per pagaments que va passar com a despeses del Consell, a l'inici de la campanya, l’exraper Valtònyc, amb qui va compartir exili i que era responsable informàtic de les donacions al Consell, el va acusar d’haver-se’n transferit al seu compte.

Per acabar-ho d'adobar, en plena campanya, un exassessor de Junts el va denunciar al Parlament Europeu per assetjament sexual i psicològic. Tot i defensar la legitimitat de la seva candidatura com a exiliat, Comín ja no té el suport de Puigdemont, que li va reclamar que es retirés de la cursa, molest per la seva polèmica gestió al Consell. Tampoc de l'exconseller Lluís Puig, que va anunciar el seu suport a la candidatura de Jordi Domingo.

L'única notícia positiva per a Comín ha estat el suport d'un dels candidats, el també mallorquí Lluís Felipe Lorenzo, que sí que ha fet un pas al costat, tot i que va rebre un suport testimonial als anteriors comicis. Més rellevant ha estat l'aval del president de l'ANC, Lluís Llach, que ha defensat la seva "honestedat" després d'insinuar que les acusacions contra Comín són per torpedinar la seva candidatura, fet que ha originat malestar intern a l'entitat que presideix.

Derrotar-lo a les urnes és el que vol aconseguir l'advocat i excònsol de mar Jordi Domingo, el candidat a qui la junta gestora va anar a buscar. Aposta per fer foc nou i considera que "Comín no és la persona apropiada" per presidir l'entitat per la seva gestió i vinculació directa amb Junts. Més enllà del suport de Puig, Domingo també ha rebut la benedicció de Neus Torbisco, que va ser responsable d’acció internacional del Consell, i ha vist com un altre dels candidats outsiders, el regidor de primàries a Canet de Mar, Jordi Castellà, s’integrava a la seva candidatura.

Montserrat Duran, candidata dels consells locals menys oficialistes, busca fer-se un lloc en la pugna entre Comín i Domingo amb la seva feina de base. Postulant-se com una candidatura col·lectiva no presidencialista d'associats al Consell i de representants de consells locals, Duran defensa que la seva llista és l'única apartidista. REvolucionemNos ha rebut el suport de diferents personalitats com la històrica activista independentista Blanca Serra, les exconselleres de l’anterior govern del Consell Montserrat Corrons i M. Antònia Font, el represaliat Roger Español, el catedràtic d’institut de llengua catalana, influenciador i membre de Koiné Josep Maria Virgili i l’humorista i exdirigent de l’assemblea de representants del Consell Toni Albà.

stats