ELECCIONS MUNICIPALS
Política 13/05/2015

Trias promet una nova línia de busos elèctrics de 18 metres entre les Glòries i la Zona Universitària

"Som conscients que la Diagonal necessita un nou model de transport públic sostenible, eficient i de proximitat", assenyala el candidat de CiU a la reelecció, que situa en l'horitzó del 2017 la posada en marxa de la iniciativa

Oriol March
2 min
El candidat de CiU, Xavier Trias, arribant a la cantonada de Diagonal amb Bruc / ACN

BarcelonaEl candidat de CiU a la reelecció a Barcelona, Xavier Trias, ha fet una roda de premsa aquest dimecres al matí a la cantonada de l'Avinguda Diagonal amb el carrer Bruc per explicar que vol implantar, en el proper mandat, el bus elèctric de 18 metres en una nova línia en aquesta artèria barcelonina des de la Plaça de les Glòries fins a la Zona Universitària. "És per prestar un millor servei als barcelonins", ha indicat el candidat a la reelecció. Trias ha assegurat que la nova xarxa de busos que s'ha posat en marxa els últims anys ha suposat un "canvi de paradigma" a la ciutat.

Inscriu-te a la newsletter Política Una mirada a les bambolines del poder
Inscriu-t’hi

"Som conscients que la Diagonal necessita un nou model de transport públic sostenible, eficient i de proximitat, i volem que es converteixi en la columna vertebral de la nova xarxa de bus", ha apuntat Trias, que ha anunciat que es posaran tres noves línies de bus ortogonal a la tardor a banda de la nova V30, que és el nom que rebrà la línia que unirà tota la Diagonal. "El gran avantatge és la diferència de freqüència, que serà de cinc minuts", ha apuntat. Això està previst que es posi en marxa a finals del 2016 i principis del 2017. Un cop més, el candidat ha considerat que no tindria sentit unir tota la Diagonal a través del tramvia. "Seria una catàstrofe, i els tècnics diuen que és molt millor fer-ho amb busos", ha indicat.

El dirigent nacionalista ha estat especialment crític amb la possibilitat d'unir la Diagonal a través del tramvia. "Tots els tècnics ho desaconsellen", ha apunta Trias. L'equip municipal de CiU assegura que és més barat el bus en una proporció d'1 a 7.

Pel que fa a la possibilitat, com apunta Jaume Collboni, candidat del PSC, de rebaixar el cost de la T-10, Trias no s'hi ha tancat del tot, però ha volgut deixar molt clar que no es pot abaixar el preu per la via de fer més dèficit.

stats