PAREU MÀQUINES

Deu retalls de premsa sobre l’endemà de l’abdicació

1. Que La Vanguardia posi en un destacat que Sofia “ha sabut contenir les seves emocions, opinions i flaqueses”. Ehem, per a flaqueses, les del monarca, no? 2. Que El País no inclogui Franco en cap de les 49 fotografies que dedica al tema del rei. I, fair is fair, que La Vanguardia sí que ho faci. 3. Que The Daily Telegraph no obri portada ni amb Joan Carles ni amb Felip, sinó amb Letícia, lluint un vestit curt, d’encaix negre i escot barca, sobre forro de color nude. I que tituli “El nou regnat a Espanya”. 4. Que La Razón confongui el pare de Joan Carles amb el seu avi. I que La Gaceta faci una notícia a la seva web de l’errata, escandalitzada per l’error. 5. Que Diario de Mallorca, parlant de Felip V, l’introdueixi com el rei que “va introduir reformes polítiques que van suposar la modernització del país”. 6. Que Pujol faci doblet publicant columna tant a La Vanguardia com a El Periódico, però que en aquest últim diari més de la meitat de l’article sigui un discurs del 1988, copypastejat. 7. Que La Razón digui: “Reproduïm l’entrevista que Francisco Marhuenda va fer al rei” i que segueixin quatre pàgines sense una sola declaració del monarca, només una peça en tercera persona sobre l’ideari del rei i interpretacions diverses. 8. Que El Punt Avui tituli jocosament la seva estelada portada amb “Felip sisè, Consulta #sísí”. 9. Que la imprescindibilíssima notícia que Rajoy va arribar mitja hora tard a la foto pre-Mundial de la selecció espanyola sigui la portada d’As, amb el titular “Retard justificat”. 10. Que l’últim número de La Gaceta abans de tancar fos una portada keepcalmesca amb el missatge “Mantinguin la calma, aquest rei no abdicarà”. Que Jaime Peñafiel tingui tot un llibre titulat El rey no abdica. Nyam, nyam.

El + vist

El + comentat