TeleTaxi TV abandona la TDT arran d’una sentència judicial

La llicència que tenia al Vallès Occidental passa a mans del ‘Diari de Girona’

TeleTaxi TV ha desaparegut de la TDT. El canal de televisió impulsat per Justo Molinero, que des del 2006 disposava de tres llicències de TDT local -una per al Vallès Occidental, una altra per al Baix Llobregat i la tercera per al Tarragonès, l’Alt Camp i la Conca de Barberà-, va deixar d’emetre dijous i des de llavors manté en negre aquestes tres freqüències. La decisió d’abandonar la TDT deriva d’una sentència del Tribunal Suprem que invalidava l’adjudicació de la llicència de TeleTaxi al Vallès. Els altres dos canals no quedaven afectats, però la cadena també els ha eliminat, tot i que el grup no ha explicat si aquesta aturada és temporal o definitiva. Tampoc no queda clar si el canal seguirà funcionant per internet.

El 18 de juliol del 2006, el Govern va adjudicar els 59 canals privats de TDT local que s’havien de posar en funcionament a Catalunya arran de la implantació d’aquesta nova tecnologia, l’any 2010. Tres de les llicències van anar a parar a mans de Justo Molinero -que s’hi va presentar a títol individual, i no com a TeleTaxi-, però una d’aquestes adjudicacions, la corresponent al Vallès Occidental, va ser recorreguda per l’empresa M&M Infonet Associated, amb seu justament a Sabadell.

El Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC), en una sentència del maig del 2007, va donar la raó als demandants i va anul·lar l’atorgament d’aquella freqüència a Molinero, però tant la Generalitat com el Consell de l’Audiovisual de Catalunya (CAC), que havia elaborat l’informe que va servir de base al Govern per fer les adjudicacions, ho van recórrer. El Tribunal Suprem, però, va tombar aquests dos recursos i va validar l’opinió del TSJC que donava la raó a M&M.

Tot i que aquesta sentència del Suprem es va dictar el novembre del 2012, no va ser fins a l’abril de l’any passat que el Govern va iniciar el procés per tornar a adjudicar la freqüència. Finalment, el 31 de març va aprovar atorgar-la al Diari de Girona, que en el seu dia havia quedat tercer per darrere de les ofertes presentades per Molinero i per Uniprex, una filial del Grupo Planeta que el 2009 va renunciar voluntàriament a seguir optant a canals de TDT local. Un cop rebuda la notificació oficial de la retirada de la llicència, i davant l’amenaça de multes per emetre il·legalment, TeleTaxi TV s’ha vist forçada a clausurar les emissions al Vallès Occidental, i ha decidit aplicar la mesura també a les seves altres dues freqüències, tot i que, en aquests dos casos, la titularitat dels canals no s’ha posat en dubte.

Pel que fa a la freqüència del Vallès, el Diari de Girona ja ha iniciat els tràmits davant del CAC per convertir el títol habilitant atorgat pel Govern en una llicència per emetre. Malgrat no tenir cap presència en aquest territori -ni directament ni a través del grup Editorial Prensa Ibérica, del qual forma part juntament amb altres capçaleres de proximitat com Regió 7-, el rotatiu gironí té intenció d’aprofitar aquesta freqüència. “Tenim interès a fer-la servir, ara estem discutint quin model televisiu podem posar en marxa al Vallès”, ha apuntat, en declaracions a l’ARA, el gerent del rotatiu gironí, Fèlix Noguera, que no tanca portes a establir col·laboracions amb altres mitjans de comunicació per a l’explotació del canal. El 2006, Prensa Ibérica havia sol·licitat diverses llicències de TDT d’arreu de Catalunya i el Govern n’hi va adjudicar una al Baix Empordà i una altra al Bages, el Berguedà i el Solsonès. La primera va ser retornada el 2010, i l’altra es va posar en marxa com a Televisió de Manresa, però el grup la va acabar venent a TV Berguedà i el Grup Taelus l’any passat.

Recursos sense efectes

El recurs presentat per M&M l’any 2006 afectava, a més de la llicència obtinguda per TeleTaxi TV, vuit adjudicacions més aprovades aquell estiu pel Govern. Tant la sentència del TSJC com la posterior del Suprem van avalar parcialment aquestes altres reclamacions i van obligar a rebaixar les puntuacions obtingudes per alguns dels candidats als futurs canals. A la pràctica, però, això no ha tingut cap conseqüència, ja que els operadors que en el seu dia van obtenir les llicències segueixen sent, amb el nou recompte, els més ben valorats. En aquests casos, doncs, el Govern s’ha limitat ara a ratificar les adjudicacions que havia aprovat nou anys enrere.

Més continguts de

El + vist

El + comentat