MÚSICA

Txarango s’inventen un festival al Ripollès

Ara
12/03/2014
2 min

BarcelonaMuntar un festival amb l’excusa de presentar un disc. Així d’entusiastes són els components de Txarango. El seu segon àlbum, Som riu (Discmedi), arribarà el 2 i 3 de maig dins d’una cita dedicada exclusivament a la “música festiva”, diuen, que alhora servirà de punt de trobada de grups i artistes “que com Txarango tenen el sentiment de la música com a motor de canvi, com a eina de transformació social i espai de conscienciació”, explicava ahir el cantant Alguer Miquel. Acompanyaran els Txarango grups que en són “referents” musicals i d’altres amb qui tenen complicitat ètica: La Troba Kung-Fú, Els Catarres, Buhos, Itaca Band, Strombers, Bonobos, Orxata Sound System, Cesk Freixas, la coral Deudeveu, Train to Roots, 9Son, Sra. Tomasa i DJ Ogt. També es programarà teatre i circ.

El títol del festival és, inevitablement, Clownia. Es tracta d’un concepte lligat a l’imaginari de la banda, el lloc que es van inventar per allotjar-hi “tots aquells grups i artistes que van marxar de Barcelona quan les coses es van posar difícils per tocar al carrer”, com ells van començar fent, en concerts espontanis a la plaça George Orwell. Clownia va servir per contrarestar la “desil·lusió” que els va generar “la llei del civisme i el control policial” a Ciutat Vella, i ha estat un recurs literari habitual en les seves lletres. De fet, Welcome to Clownia va ser el títol de la primera maqueta de la segona etapa de Txarango, el 2010, i incloïa dos temes llegendaris, Nits amb Txarango i Vola. També era el títol de la seva primera gira, la que els va moure a enregistrar el primer disc i encetar el camí de l’èxit.

Clownia deixarà de ser un lloc imaginari i es convertirà en real a Sant Joan de les Abadesses, el poble ripollès d’on va sorgir aquesta formació. El festival té previst acollir 3.500 persones -es doblarà el cens del poble- en tres escenaris. Els abonaments ja estan a la venda, per 27 euros. Pel cantant de Txarango, el festival és una forma d’agraïment cap als “pobles petits” d’on provenen els músics i alhora un “retorn” al lloc on es van criar abans d’emprendre l’aventura barcelonina que els va dur a formar el grup.

stats