PAREUMÀQUINES

Un cop llegida la lletra menuda de la reforma fiscal

Ja vam veure en aquesta secció com Montoro va aconseguir quatre portades positives amb el seu anunci de reforma fiscal, tot i que hi havia molta lletra menuda a llegir. Els periodistes ja han l’han deglutit i han trobat que l’eufòria ministerial tenia truc. Els quatre diaris catalans - La Vanguardia, El Periódico, El Punt Avui i l’ARA-, i també El Mundo, assenyalaven a les seves portades aspectes que rebaixaven l’alegria: que si els que cobren més de 50.000 euros encara pagaran més que el 2011, que si només els autònoms que guanyen menys de 12.000 euros veuran rebaixat el seu IRPF, que si les indemnitzacions tributaran... Mentrestant, els dos diaris més afins al PP obrien portada l’un amb la selecció espanyola (l’ Abc ) i l’altre amb la reina Letícia ( La Razón ). El diari de Planeta tocava el tema, però per titular (altre cop) en positiu: “El govern manté el pols a Brussel·les i limita la pujada de l’IVA”. Això sí: que evident que deu ser la ressaca de l’anunci, que els subtítols també tiraven aigua al vi servit divendres per Montoro.

La gota malaia d’‘El País’ amb Podem

Tercer dia, aquest juny, que El País dedica un mòdul de portada a parlar de Podem, i tercera vegada que ho fa en negatiu. El dia 10 es va estrenar amb “Les queixes de les bases contra la cúpula divideixen Podem”. La setmana següent un requadre similar deia: “Una fundació pròxima a Podem va rebre 3,7 milions de Veneçuela”. I, ahir, es destacava una cita de Pablo Iglesias: “El terrorisme etarra té base política”. Baralles internes, chavisme tèrbol i ETA: amb amics mediàtics de l’esquerra així, no calen enemics.