Efímers 02/08/2014

Telecinco lidera també al juliol

La privada treu rèdit encara del Mundial mentre que TV3 cau a la tercera posició

à.g.
3 min

BarcelonaTot i l’eliminació de la selecció espanyola a la primera fase del Mundial, Telecinco ha aconseguit treure rendiment al campionat en termes d’audiència, ja que els partits de la fase final l’han ajudat a convertir-se en líder del juliol, tant a Espanya com a Catalunya.

TV3

Cau a la tercera posició en el seu pitjor mes de juliol

TV3 tanca el mes amb un 11,8% d’audiència, que la col·loca en tercera posició, una dècima per sota d’Antena 3 i 1,1 punts per darrere de Telecinco. Això suposa la seva pitjor dada per a un juliol (i és just a l’estiu quan la pública fa les dades més discretes). Amb tot, lidera el rànquing de les emissions més vistes, amb 9 entrades entre les 15 primeres. I és també la cadena generalista més ben valorada, amb un 8,1 de nota, davant del 7,9 de La Sexta.

CCMA

La Corporació suma un 16,0% en un mes en què baixa l’Esport3

Els quatre canals de la CCMA van aconseguir un 15,9% en el còmput global. El millor comportament va ser per al 3/24, que puja dues dècimes, fins a l’1,3%. El Super3/33 també millora, en una dècima, i arriba a l’1,8%, la seva millor dada des de l’agost de l’any passat. L’Esport3, per la seva banda, es deixa tres dècimes i es queda en un 1,0%.

8TV

El canal privat acusa l’absència de Cuní i cau fins al 2,9%

La cadena del Grupo Godó baixa del 3,7% al 2,9%, en uns resultats marcats per les vacances del seu principal bastió, el programa de Josep Cuní. Amb tot, el juliol de l’any passat va mantenir un notable 3,4%. La quota catalana (canals de la Corporació + 8TV) queda establerta en un 18,9%. Al juny era del 20,1%.

RTVE

Segueix sense remuntar i marca només un 7,0% amb La 1

Mentrestant, La 1 torna a fer un pèssim resultat i es queda en un 7,0%, la cinquena pitjor dada històrica per a la corporació pública, que en conjunt suma un 12,7% quan es computen la resta de canals. El mes en què s’ha anunciat el futur tancament de Teledeporte el canal ha assolit un 0,8% de quota de pantalla, dues dècimes més que al juny.

Canals privats espanyols

Telecinco lidera amb un 12,9% i Mediaset segueix imbatible

Telecinco va arrabassar el lideratge a TV3 al juny, després que la pública el retingués durant 22 dels últims 23 mesos (l’excepció va ser el febrer d’aquest any, un mes marcat per les vagues a la Corporació). Aquest juliol ha retingut l’honor, amb un 12,9% impulsat en bona part pel Mundial i que pràcticament calca el 13,0% del mes anterior. Com a grup, repeteix la tendència iniciada al maig -coincidint amb el tancament de canals dictat pel Suprem- i supera amb un còmode 29,2% el 23,3% d’Atresmedia (que va perdre més canals i més rellevants amb la sentència). Mediaset també guanya a Catalunya la batalla de les germanes petites: Cuatro acaba el mes amb un 6,2% i supera, per tant, el 5,8% de la seva rival immediata, La Sexta. Un dels pocs consols que li queda és Neox, que obté un 3,0% i registra així la seva millor marca històrica. I la més petita de les generalistes, 13TV, comença a treure rèdits d’haver vist desaparèixer de la TDT la seva immediata competidora, Intereconomía, ja que fa el seu màxim històric (tot i així, un modest encara 1,2%).

Resultats a Espanya

Mediaset acapara un 32,6% de l’audiència; Atresmedia un 25,8%

Telecinco encadena el seu sisè mes consecutiu com a líder, amb un 15,5% que li dóna un avantatge considerable respecte a Antena 3, que es queda en un 13,2%. Però és La 1 qui centra la dada més cridanera, ja que el seu 8,9% suposa el pitjor resultat històric per a la cadena pública. La Sexta s’ha deixat sis dècimes aquest mes i cau fins al 6,8%. Però, a diferència del que li passa a Catalunya, segueix superant Cuatro, que marca un 6,5% d’audiència mitjana durant el juliol després de caure des del 7,7% que tenia al juny (impulsat pels partits del Mundial considerats massa modestos per a Telecinco). Per grups, Mediaset lidera amb un 32,6%, per sobre del 25,8% d’Atresmedia (que té dos canals menys). En tot cas, el duopoli segueix tenint sota l’ala el 58,4% del total de l’audiència a Espanya.

A la divisió de cadenes de tercera generació, destaquen els resultats de Factoría de Ficción, de Mediaset, que fa la seva millor dada històrica amb un 4,2%, sis dècimes més que al juny i que la fan líder còmoda, ja que la segona classificada és Neox, amb un 3%. Nova (2,8%), Divinity (2,4%) i Energy (1,9%) també es beneficien de l’apagada de canals dictada pel Suprem i superen els seus respectius rècords.

stats