Dimarts torna l'anticicló

Fins dilluns al vespre, però, el protagonisme el tindran les fortes ventades al sud i la neu al nord

Posta de sol d'aquest dissabte des de Manlleu, a Osona.
09/01/2022
2 min
Escolta aquí la previsió del temps

Hem encetat el diumenge, a diferència dels últims dies, amb poc fred. La presència de núvols i el reforçament del vent de mestral no han afavorit el refredament nocturn, i aquesta matinada només ha glaçat en algunes valls i fondalades interiors i el termòmetre no ha arribat ni a baixar dels 10 graus en alguns trams de la Costa Daurada. Avui els núvols faran una mica més la guitza, però la jornada la tornarem a passar amb força estones de sol i al migdia moltes màximes es mouran entre els 12 i els 17 ºC.

Percentatge d'estacions meteorològiques que diàriament han registrat temperatures negatives.

Aquest diumenge no farà fred però sí que bufarà el vent. El mestral ja ha assolit cops de 130 km/h a la Riba, 113 a Portbou, 103 a l'Hospitalet de l'Infant, 97 al Port del Comte o 95 a Mont-roig del Camp. Durant les pròximes hores mantindrà la intensitat i no només deixarà ratxes fortes a les Terres de l'Ebre i al nord de Castelló, sinó que podrà superar els 80 o 90 km/h al pla de Lleida, al Penedès, a l'Anoia i a les cotes altes del Pirineu. El punt àlgid d'aquest episodi de vent fort serà entre aquest vespre i dilluns al matí, però el mestral no desapareixerà definitivament de les comarques del sud fins demà al vespre. La tramuntana, per la seva banda, encara bufarà amb cops moderats a la Costa Brava fins dimecres al matí.

Ratxes màximes de vent previstes per a aquest diumenge al vespre.

La nevada, mentrestant, serà considerable al Pirineu occidental. Fins a mitja tarda s'han acumulat entre 20 i 30 centímetres de neu nova en cotes altes del vessant nord de la serralada i fins demà al vespre se n'arribarà a acumular més de 50 centímetres i localment gairebé un metre. Aquest diumenge la cota de neu baixarà fins als 900 o 1.000 metres d'altitud però demà a estones se situarà per sobre dels 1.800 metres i, per tant, dilluns les precipitacions seran en forma líquida a totes les valls pirinenques. Al vessant sud del Pirineu també hi nevarà però les acumulacions seran més modestes.

Previsió de precipitació acumulada durant aquest dilluns.

Independentment, aquest vespre es podran escapar gotes a l'Empordà i entre la nit de diumenge i la tarda de dilluns plovisquejarà de forma feble i intermitent en moltes comarques de Girona i de Barcelona. De fet, demà serà un dia rúfol a la meitat oriental de Catalunya i només cap a Ponent i el sud gaudiran d'algunes estones de cel clar. Dimarts, però, tot plegat desapareixerà sobtadament. A primera hora encara quedaran algunes restes de núvols a la Costa Daurada però la jornada la passarem amb un bon sol al conjunt del país. A partir de dimecres l'anticicló es tornarà a instal·lar a les nostres contrades i, molt probablement, ja no haurem de tornar a obrir el paraigua enlloc abans de quinze dies.

stats