La méteo: més calor a l'espera d'un breu retorn del fred de final d'hivern
Demà la temperatura seguirà pujant i divendres serà el dia més càlid de la setmana a prop de la costa
BarcelonaLa temperatura continua pujant amb força. Aquest migdia les màximes han sigut les habituals d'un dia de principis de maig, al Pantà de Siurana s'ha arribat a 25,9 °C, a Artés a 24,8, a Falset a 24,2 i a Manresa a 23,9. De mitjana el termòmetre ha pujat dos graus més que ahir i l'anomalia de les temperatures màximes a Catalunya ha arribat als 5 graus. A última hora el pas d'una cua de front aportarà núvols prims, però el temps continuarà sent molt tranquil.
Demà i divendres els migdies seran cada cop més de maig, amb màximes que fregaran els 25 °C en moltes comarques interiors i prelitorals, i que fins i tot saltaran puntualment per sobre d'aquest llindar. A prop de mar el dia més càlid de la setmana serà divendres, quan entrarà una mica de vent de ponent que arribarà sec i reescalfat a la costa.
El cap de setmana l'entrada d'una massa d'aire més fred farà que la temperatura baixi en general i que tornem a un ambient més normal per a l'època. Entre diumenge i dilluns les nits podrien arribar a ser una mica fredes per a l'època i una entrada de vent de mestral reforçarà la sensació de fred.
El més curiós dels mapes de diferència prevista entre la temperatura d'avui i la dels pròxims dies és el de diumenge, dia en el qual la temperatura farà una baixada forta a les cotes altes del Pirineu, però, en canvi, el vent de mestral farà que el termòmetre marqui valors força alts a la costa. En tot cas, el vent reforçarà la sensació de fred.

A llarg termini les previsions apunten clarament que arribarem al canvi de mes un altre cop amb temperatures molt per sobre del que tocaria per a l'època: una nova entrada d'aire càlid farà que l'ambient torni a ser de finals d'abril o de maig.
Malgrat que vagin passant alguns sistemes frontals, en general aquesta setmana no hi haurà precipitacions destacables. Demà el dia començarà amb molts núvols, però gairebé no plourà enlloc. Divendres podrien arribar a caure ruixats aïllats al Pirineu a la tarda, però en general farà molt de sol i baixarà la humitat. El front que arribarà diumenge tampoc apunta a ser actiu ni tan sols al Pirineu. Al vessant nord probablement s'escaparan alguns ruixats, però res fa pensar en pluges o nevades destacables. Tampoc l'inici de la setmana que ve s'entreveu engrescador, de manera que és ja probable que acabem el març sense cap nova situació de precipitacions més o menys extenses i amb un context de sequera que es va agreujant cada cop més.

Demà el vent garbí bufarà amb més intensitat que avui, sobretot al sud de la Costa Brava, on algunes ratxes arribaran a superar els 50 km/h. Divendres bufarà vent de ponent més sec, dissabte el garbí es tornarà a deixar sentir sobretot entre el Maresme i el sud de la Costa Brava, però serà diumenge el dia més ventós de la setmana: les últimes hores del cap de setmana estaran segurament marcades per alguns cops forts de vent de mestral tant al Pirineu com en comarques centrals i del sud.

Fa molts dies que la temperatura mitjana diària no baixa per sota de la mitjana a Catalunya. Després de l'episodi de calor gairebé d'estiu que vam tenir entre l'11 i el 13 de març el termòmetre s'ha instal·lat en valors sempre una mica per sobre de la mitjana, temperatures més d'abril que de març. El 6 de març va ser últim dia amb una anomalia negativa de la temperatura.