Els alcaldes de Blanes i Lloret reclamen el perllongament de l'autopista C-32

El conseller Santi Vila, després de rebre diumenge la queixa de veïns contraris a l'obra, va dir que només s'ho replantejaria si els alcaldes li ho demanessin

Tant l'alcalde de Lloret de Mar, Romà Codina (CiU) com el de Blanes, Josep Marigó (PSC) es mostren partidaris que s'allargui la C-32 fins a Lloret: “Portem més de deu anys discutint sobre la prolongació de l'autopista amb 1 + 1 carrils”, assenyala Marigó. “Crec que d'una vegada per totes s'ha de prendre la decisió i fer-la, perquè és molt convenient per al territori i per a Blanes; no només per millorar la seguretat, sinó també per la fluïdesa del trànsit”, afegeix.

Aquesta ratificació en declaracions a l'ARA arriba el dia després que el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, rebés una esbroncada al Port de Blanes de veïns contraris al perllongament de la C-32. Vila va respondre que només es replantejaria l'obra si els alcaldes li ho demanessin, i no és el cas.

“Aquest projecte ja ha superat tots els tràmits i ara hi haurà un nou període d'audiència pública per si hi ha alguna aportació nova. Aquest és el posicionament de la conselleria, i a mi em sembla molt correcte", remarca l'alcalde blanenc. El seu homòleg lloretenc té un parer molt similar. “Lloret de Mar és una de les principals ciutats de les comarques gironines i una de les més importants destinacions turístiques de Catalunya. El perllongament de l’autopista és una infraestructura reivindicada des de fa anys i que permetrà millorar la mobilitat exterior i interior del municipi”, afirma Codina.

Pel que fa a les preocupacions per l'impacte mediambiental de les obres, destaca: “El projecte ha evolucionat i actualment incorpora mesures correctores respecte al projecte de l'any 2000 que minimitzen en un 40% l’impacte ambiental. L'alcalde de Lloret recorda que la informació pública sobre el perllongament de la C-32 es va iniciar al 2001 i durant els anys següents ha anat passant pels diferents processos d’informació i exposició pública preceptius.

A més, assenyala, “el projecte té aprovada la Declaració d’Impacte Ambiental, la vigència de la qual va ser ratificada a finals de 2014 per la Ponència Ambiental”. En aquest sentit, Codina considera que l’audiència pública que s'iniciarà el 7 d’abril, que tindrà una durada de 30 dies, “és un mostra de bona voluntat d’Ajuntament i Govern perquè la ciutadania i tots els interessats puguin informar-se i fer les aportacions que considerin, però no és un precepte legal. És un gest de transparència i de participació més en un projecte de vital rellevància per a Lloret”, conclou Codina.