Colau fitxa Pere Macias per tirar endavant la connexió dels tramvies

Barcelona en Comú suma, amb aquesta operació, l'exconseller de Política Territorial a un projecte que compta amb l'oposició de CiU a la ciutat. Trias reacciona indignat

Cop d'efecte del govern d'Ada Colau en el projecte per enllaçar les dues línies de tramvia, que és un dels 'hits' del seu mandat i que compta amb l'oposició frontal del grup municipal de CiU. El govern encarregarà a l'exconseller de Política Territorial Pere Macias la direcció estratègica del projecte, segons ha avançat TV3 i ha pogut confirmar aquest diari. Macias, que fins fa poc era diputat per CiU, va defensar com a conseller el projecte d'enllaç i ara serà el responsable d'executar-lo.

La direcció de Macias estarà sota la responsabilitat de la tinència d'alcaldia d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat, i permetrà coordinar la interlocució entre els diferents agents implicats en aquest projecte, com són l'Ajuntament, l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM), la Generalitat i TMB, entre d'altres. La seva incorporació es materialitzarà el mes de maig.

Xavier Trias manté les crítiques al projecte

El grup municipal de CiU sempre s'ha oposat al projecte d'unir els dos tramvies per la Diagonal, i assegura en un comunicat que la seva opinió no ha canviat malgrat la incorporació del seu col·lega de partit al projecte: “Per molts motius, tècnics, de sostenibilitat, econòmics, de salut, racionals i raonables, el grup de CiU s’oposa a la connexió del tramvia per la Diagonal. I això no ho canviarà el fitxatge de cap professional per dirigir el projecte, per molt company de partit, militant o exconseller que sigui, com és el cas de Pere Macias”, diu l' exalcalde Xavier Trias. "L’alcaldessa Ada Colau i el seu govern demostren molt poc respecte per nosaltres si es pensa que compra voluntats i consensos amb fitxatges de personalitats o amics. Encara es posen més en evidència quan fan un moviment així sense cap tipus de diàleg ni de recerca de consens”, afegeix Trias.

L'últim pas que havia fet el govern de Barcelona en Comú en la línia d'avançar cap a l'enllaç va ser la  presentació dels estudis que situaven la connexió per la Diagonal com la més rendible de les quatre que es van estudiar.

El cost del projecte es va xifrar en 175 milions d'euros. I, com va avançar l'ARA, els plans de l'Ajuntament passen per redibuixar la Diagonal entre les places de Francesc Macià i les Glòries deixant només dos carrils de circulació per sentit i situant la plataforma per al tramvia al mig de la calçada.

Pere Macias és actual president de la Fundació Cercle d’Infraestructures, és doctorat en enginyeria de Camins, Canals i Ports i és professor de la Universitat Politècnica de Catalunya en matèria de legislació urbanística. Va ser conseller de Medi Ambient de la Generalitat de Catalunya i, a partir d'aquell any, va passar a ocupar el càrrec de conseller de Política Territorial i Obres públiques fins el 2001 impulsant, entre d’altres projectes, la implantació del Trambaix i el Trambesòs a la capital catalana.

Més continguts de