Societat 16/06/2020

16 persones ferides en un tren que ha xocat contra el topall del final de la via a Mataró

Cap dels afectats està greu tot i que 10 han hagut de ser traslladats a centres sanitaris

Ara
2 min
Estat en què ha quedat el tren que ha xocat contra el topall del final de la via

Barcelona16 persones, entre els passatgers i el maquinista, han resultat ferides aquesta tarda en un tren de Rodalies que ha xocat contra el topall del final de la via a l'estació de Mataró. Segons el Sistema d'Emergències Mèdiques (SEM), cap dels afectats està greu tot i que 10 han hagut de ser traslladats a centres sanitaris: quatre a l'Hospital de Mataró, quatre al de Badalona i dos al Germans Trias. Renfe ha informat que dos dels ferits són nens. L'accident ha passat poc abans de dos quarts de cinc de la tarda, quan el comboi feia les maniobres d'estacionament. Per causes que es desconeixen i que els Mossos d'Esquadra ara investiguen, el tren no ha frenat adequadament quan s'estava aturant a l'estació i al final ha acabat encastat al topall del final de la via.

Els Mossos investiguen les causes de l'accident a l'estació de Mataró

El comboi venia de l'Hospitalet de Llobregat i havia d'estacionar a la via 4 de Mataró. Tot i això, com que l'accident s'ha produït a la via per finalitzar el trajecte en aquella estació, el xoc no ha afectat la circulació a la resta de la línia R1 de Rodalies. Renfe ha activat els protocols de seguretat i ha avisat Protecció Civil, els Bombers i el SEM. Poc després, els investigadors dels Mossos han començat a recollir els indicis per aclarir per quin motiu el tren s'ha estimbat contra el topall del final de la via. Els agents també analitzaran la caixa negra del comboi.

Un precedent similar

Casualment, fa vuit anys un altre tren de Rodalies va patir un accident similar quan estacionava a la mateixa via 4 de Mataró. Va ser el febrer del 2012. En aquella ocasió el maquinista i nou viatgers van resultar ferits, cap d'ells de gravetat. Llavors el director de Rodalies va apuntar que el comboi no anava a la velocitat adequada i que per això s'havia encastat al topall del final de la via. L'accident va provocar que la Generalitat reclamés explicacions a Adif i Renfe per aquell i altres incidents.

stats