Barcelona reprèn la pacificació de l'avinguda Meridiana

Les obres que s'havien anunciat per al setembre començaran a l'abril

2 min
Simulació de com quedarà el nou tram reformat de la Merdiana

BarcelonaL'Ajuntament de Barcelona continua convençut de la necessitat de fer que l'avinguda Meridiana deixi de ser una autopista i, per tant, d'estendre el nou dibuix amb menys carrils de circulació, voreres més amples i més verd. Si fins ara la reforma havia canviat el tram que va de la plaça de les Glòries fins al carrer Mallorca, el compromís del govern municipal continua sent estendre-la primer fins a Fabra i Puig i després fins al pont de Sarajevo, tot i que després de la crisi del covid els terminis anunciats s'han allargat. Les obres per reformar el tram de la Meridiana que va de Mallorca fins a Navas de Tolosa-Josep Estivill s'havien anunciat per al mes de setembre passat, però avui l'àrea d'Urbanisme ha comunicat als veïns de la zona que començaran el 6 d'abril.

La transformació elimina dos carrils de trànsit: es passa dels quatre per sentit actuals a tres i tres, i se'n reserva un per sentit a l'autobús. Al mig hi haurà una mitjana central de 9,5 metres d'amplada amb el carril bici segregat de doble sentit i un parterre amb una filera d'arbres i enllumenat a cada costat. Les obres per a aquesta nova etapa compten amb un pressupost de 8,33 milions d'euros, dels més de 46,6 que l'equip de Colau va anunciar que a principis de l'any que ve serien necessaris per completar els dos següents trams de la pacificació: el que va des del carrer Mallorca fins al carrer Josep Estivill i, després, el de la prolongació fins a Fabra i Puig. De moment, ara s'intervé sobre un tram d'uns 500 metres de llarg, que es preveu que estaran enllestits en un any, i que se sumaran als 800 metres ja reurbanitzats. La nova Meridiana, doncs, passarà a tenir 1,3 quilòmetres.

El compromís municipal, abans que el covid ho capgirés tot, era fer arribar la transformació fins a Fabra i Puig abans que acabés aquest mandat i, en paral·lel, dibuixar com seria el projecte per estendre la reforma, d'entrada fins al pont de Sarajevo, i després fins al Nus de la Trinitat, un àmbit en què ja caldrà la implicació de la Generalitat. Avui la tinent d'alcalde d'Urbanisme, Janet Sanz, ha assegurat que es treballa per començar les obres del tram que va fins a Fabra i Puig l'estiu que ve i per engegar, en paral·lel, el procés participatiu i l'avantprojecte del tram següent.

Un carril menys entre València i Mallorca

La reforma que es comença ara també preveu crear nous passos de vianants per fer més permeable l'avinguda, que ara és un lloc dominat pel trànsit. Aquestes actuacions s'aprofitaran, segons ha informat avui l'Ajuntament, per eliminar un carril de sortida en el tram València-Mallorca, on la reforma anterior en va deixar quatre de sortida i tres d'entrada. El que es busca amb aquesta actuació és tot el redibuix de la Meridiana sigui "uniforme", amb tres carrils per sentit des de les Glòries fins al nou tram reformat.

stats