Barcelona

¿Un carril per a bicicletes i motos? Què vol dir la nova senyalització del terra del carrer Pelai de Barcelona

El govern municipal crea un carril compartit per accedir als nous aparcaments de motos i bicis amb una velocitat màxima de 10 km/h

2 min
El nou carrril perquè les motos i les bicis aparquin al carrer Pelai.

BarcelonaUna P de pàrquing, un dibuix d'una motocicleta i, a continuació, el d'una bicicleta. Aquests són els tres senyals pintats a terra en el nou carril del carrer Pelai de Barcelona, on des de dilluns els operaris treballen per esborrar l'urbanisme tàctic de l'anterior govern d'Ada Colau. A la franja de la calçada on fins ara hi havia dibuixos de panots blaus per senyalitzar un espai guanyat per als vianants, ara s'hi ubicaran noves zones de càrrega i descàrrega i d'aparcament per a motos i bicis. Justament per això, s'ha creat aquest carril estret a la dreta, on la senyalització vol indicar que s'hi permet circular durant uns metres simultàniament a motoristes i ciclistes sempre que es dirigeixin a un d'aquests nous aparcaments. La velocitat màxima a què hauran d'anar per aquest tram són 10 quilòmetres per hora.

Pelai té dos carrils de circulació i no hi ha carril bici; els ciclistes comparteixen espai amb els vehicles. En l'encreuament amb el carrer Balmes, el nou govern municipal de Jaume Collboni ha ubicat noves zones de càrrega i descàrrega a la dreta i, entre aquests vehicles de mercaderies i la vorera, encara ha deixat un espai per als aparcaments de motos i bicis. Per accedir als estacionaments s'ha pintat a la calçada aquest nou carril col·lectiu que, al llarg del recorregut, a més, té algun pas de vianants que el travessa: per accedir als contenidors d'escombraries també caldrà travessar el carril.

Aquest dijous els operaris encara estaven treballant en la nova senyalització del carril, que encara no està en ús. "És un carril bici, no?", es pregunta un ciclista. Després de mirar-se els senyals pintats a terra afegeix: "No ho entenc". Al cap d'uns segons, entén el jeroglífic: la P vol dir que és un carril per aparcar, i la moto i la bici que només hi poden passar aquests vehicles. Després, comenta que si va en bici li és més fàcil passar entre dos cotxes aparcats a càrrega i descàrrega que pel carril. Una motorista ha estrenat l'aparcament i hi ha accedit colant-se entre dues furgonetes aparcades sense passar pel carril. "He vigilat que no vingués cap bicicleta", comenta. Després ha marxat pel mateix lloc en comptes d'utilitzar el carril, pensat perquè motoristes i ciclistes s'incorporin de nou als carrils de circulació a l'altura de plaça Catalunya.

Operaris treballant al carrer Pelai.
Operaris treballant al carrer Pelai.

Els operaris que hi treballen admeten que, d'entrada, potser és una mica embolicat. Aquest dijous estaven pintant les línies del terra i clavant els suports perquè hi aparquin les bicis.

stats