Les noves mesures de Trànsit frenen el repunt de la sinistralitat aquest estiu
En els mesos de juliol i agost han mort 35 persones a les carreteres catalanes, un 27% menys que l'any passat
BarcelonaEl pla d'acció que el Servei Català de Trànsit (SCT) va posar en marxa l'1 de juliol davant l'augment de morts a les carreteres durant els primers sis mesos de l'any ha aconseguit frenar el repunt de la sinistralitat.
Segons ha explicat avui el director del SCT, Joan Aregio, la situació apunta cap a "un canvi de tendència moderat". En els mesos de juliol i agost han mort 35 persones a les carreteres catalanes, un 27% menys que l'any passat, quan van morir 48. Mentre que durant els primers mesos de l'any la xifra de morts i ferits greus estava incrementant un 19%, durant l'estiu s'ha situat en el 2,93% respecte el 2011.
Com ja va anunciar Trànsit abans de l'estiu, la vigilància policial s'ha intensificat a les carreteres que es van considerar d'atenció prioritària -ja que concentraven el 50% dels accidents-, on hi ha hagut presència continuada i simultània dels Mossos d'Esquadra per "mantenir l'atenció continua del conductor". Es tracta principalment de les carreteres principals no desdoblades, com la N-II, la C-35, la C-25, la C-55, la N-340, la c-14, la N.240, la C-12 i la C-13.
També s'han realitzat 293 controls integrals i una mitja de 20 radars s'han rotat mensualment. Pel que fa a la implantació de les sancions per reincidència en cas de reiteració d'infraccions molt greus -una mesura que també es va començar a aplicar al juliol-, no se n'ha aplicat cap durant l'estiu. Tot i així, hi ha 153 conductors que, si tornen a realitzar una infracció, hauran de fer front a la sanció.
"Que les xifres comencin a variar no vol dir que haguem aconseguit els nostres objectius", ha dit Aregio, que prefereix mantenir-se prudent. El director del SCT ha recordat també que sense la col·laboració de tots els conductors no s'aconseguirà reduir la sinistralitat.
Les autopistes de pagament han registrat "un lleuger increment" de l'accidentalitat que, segons Aregio, es deu al fet que hi ha menys afluència de cotxes i, en conseqüència, els conductors augmenten la velocitat.
primers sis mesos de l'any