Alejandro Eliel Mueses, de 20 anys, diu que va redactar la carta pensant en companys que "havien deixat els estudis per motius externs” tot i que “els encantava estudiar”, i explica que ell mateix es va sentir "desmotivat". Ara té un títol de tècnic en farmàcia gràcies a haver-se pogut pagar la teràpia psicològica que li va recomanar una orientadora: "Què hauria passat si no? Potser no tindria ni el títol d’ESO”.
Ainhoa Rojo explica que va haver de deixar els estudis “per problemes personals i psicològics”, però que, amb ajuda, va poder reprendre’ls i ara està acabant el cicle de màrqueting i publicitat. "Molts joves se senten abandonats pel sistema o sense prou ajuts, perquè no hi ha assistència si no la busques o no saps on trobar-la", lamenta.
En el mateix sentit, Ana Heredia Gómez diu que es va sentir "abandonada" després d’una operació complicada, quan va tornar a l’escola i no va rebre ajuda del professorat. Per exemple, li deien que sense exàmens teòrics no la podien avaluar. “Cal tenir més en compte la realitat de cada estudiant i no només una nota o un examen”, demana.