TURISME
Societat 24/10/2015

Front comú d’hotelers i administracions contra el Saloufest

Reus, Tarragona, la Diputació i la Generalitat també rebutgen l’esdeveniment

Dani Revenga
3 min
Les imatges de brutícia i disbauxa sobre la gespa de l’estadi municipal de Reus van ser determinants perquè els ajuntaments es posicionessin en contra del Saloufest.

TarragonaA l’empresa promotora del Saloufest, I Love Tour, se li comença a fer costerut poder celebrar la setzena edició d’aquest esdeveniment, que cada abril aplega més de 9.000 universitaris britànics per passar uns dies de disbauxa a la capital de la Costa Daurada. Primer va ser l’Ajuntament de Salou el que anunciava aquesta mateixa setmana que no cediria les instal·lacions esportives municipals a l’organització, en el primer gest clarament hostil del consistori contra el Saloufest. Un posicionament que arribava després que en l’última edició l’Ajuntament ja critiqués la sobreocupació de les habitacions d’hotel detectada arran d’un accident en què una noia de 21 anys va caure des d’un balcó i es va fer lesions irreversibles.

En la mateixa línia que l’Ajuntament de Salou s’ha manifestat el de Reus, que l’any passat ja va haver de tancar les portes de l’estadi municipal després que una de les activitats -teòricament esportives- que hi feia un dels grups d’estudiants acabés oferint imatges de disbauxa, incivisme i brutícia. Un precedent que ha derivat en una posició definitiva en contra del Saloufest. Per la seva banda, l’alcalde de Tarragona, Josep Fèlix Ballesteros, va deixar clar també aquesta setmana que havia donat instruccions perquè els equipaments municipals de la ciutat no acollissin cap de les activitats del Saloufest, ja que “no aporta valor positiu a les marques Costa Daurada, Tarragona i Salou”.

La Generalitat i el Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona se sumaven a la causa en la presentació del Primer Congrés Internacional de Turisme Familiar, que se celebrarà a Port Aventura. El secretari d’Empresa i Competitivitat de la Generalitat, Pere Torres, en va parlar: “No és la imatge turística que ha de projectar la Costa Daurada, estem en una economia de mercat i si una empresa el vol tirar endavant [el Saloufest] ho pot fer, però no compta amb el nostre beneplàcit i no el promourem”.

Els hotelers, també en contra

Un dels sectors que en els últims anys han rebut l’impacte econòmic de la presència dels estudiants britànics, estimat en 5 milions d’euros, ha acabat girant també l’esquena al Saloufest. “No ens podem permetre obrir informatius de televisions de tot el món amb aquestes imatges nefastes cada començament de temporada, perquè això fa mal a la nostra reputació”, diu el president de l’Associació Hotelera Salou - Cambrils - la Pineda, Eduard Farriol. També considera injust que s’estigmatitzi Salou amb aquest esdeveniment: “Els seus participants representen només un 0,4 per cent del nostre volum de visitants al cap de l’any”. I recorda que “dels 2 milions de turistes que vénen a Salou, el 55 per cent són famílies”. Tot i això, per primer cop, l’Associació Hotelera ha decidit posicionar-se en contra, i fins i tot intenten convèncer els cinc hotels que acullen els estudiants perquè no ho facin.

L’únic sector que continua defensant el Saloufest és el de l’oci nocturn. Fecasarm, la federació que aplega els empresaris d’aquest àmbit, demana que no es criminalitzi el festival i que es constitueixi una taula de negociació entre les administracions i l’empresa promotora per buscar solucions al problema d’imatge que crea i posar mesures perquè els consums d’alcohol siguin responsables. Per la seva banda, i tot i aquest front comú en contra, l’empresa I Love Tour continua comercialitzant l’edició 2016 amb les mateixes consignes de gresca i descontrol, sense explicar instal·lacions té per tirar-ho endavant.

stats