MOBILITAT
Societat 31/01/2011

Trànsit redueix a un terç els trams a 80 km/h però la velocitat variable haurà d'esperar quatre anys

Entre l'1 de febrer i l'1 de març s'aplicaran, de forma progressiva, els nous límits de velocitat, de fins a 120 km/h, amb senyalització fixa als accessos de Barcelona. Les restriccions econòmiques fan que la velocitat variable s'implanti de forma gradual fins el 2014

Carles Arbolí
1 min
Limitacions de velocitat a partir de l'1 de març

BarcelonaEl Departament d'Interior ja té mapa de la velocitat als accessos a Barcelona. El conseller d'Interior, Felip Puig, i el director del Servei Català de Trànsit, Joan Aregio, han presentat aquesta tarda la proposta per suprimir l'actual limitació dels 80 km/h per un altre model de velocitat variable, però que a causa de les restriccions pressupostaries s'anirà aplicant de forma progressiva al llarg dels propers quatre anys de legislatura. És per això que Interior ha decidit, mentrestant, optar per la senyalització fixa i modificar el límit de velocitat a gairebé la meitat dels trams que actualment estan limitats a 80 km/h, i que a partir del proper 1 de març passaran a tenir una velocitat màxima que oscil·larà entre els 90 i els 120 km/h.

D'aquesta forma, dels actuals 78 quilòmetres de carreteres amb la limitació de 80 km/h es passarà a només 24,7 quilòmetres, que es mantenen amb aquest límit per raons d'adequació i transició entre sona interurbana i urbana. Els actuals trams de velocitat variable de la C-32 i la C-31 sud es mantenen, però modificant a l'alça el topall màxim fins als 120 km/h en alguns trams. La intenció del Govern és que en un període de quatre anys, a finals de legislatura, tota la corona metropolitana compti amb el sistema de velocitat variable a través de panells electrònics. Aquest canvi, que es farà "en la mesura que els pressupostos ho permetin", té un cost de sis milions d'euros, mentre que els canvis en la senyalització que s'han de fer abans de l'1 de març costaran 76.000 euros.

stats