previsions 01/07/2019

Méteo especial: nou pic de calor el cap de setmana vinent

La xafogor i algunes tempestes al Pirineu marcaran la primera part de la setmana

Miquel Bernis

BarcelonaQui visqui a prop de mar s'haurà adonat que aquest matí la humitat ha pujat bruscament. Núvols baixos, boirines i rosada fins i tot als cotxes són símptomes d'aquests nivells d'humitat per sobre del 90% que hi havia a primera hora en moltes comarques de costa. Molts termòmetres han continuat sense baixar dels 20 graus en tota la nit. Destaquen les mínimes de 23,5 graus de Roses i de 23 al centre de Barcelona, però també a Ponent alguns termòmetres han passat tota la nit per sobre dels 20 graus.

La humitat ha provocat que el dia comencés amb un cel ben tapat a la plana empordanesa i fins i tot en altres punts de la costa. Temperatures reals de 22 o 23 graus però valors de sensació de 32 o 33 abans de les vuit del matí a causa de la humitat. La primera part de la setmana estarà marcada per nivells d'humitat elevats, això vol dir que la xafogor serà molt marcada a la costa, i que a prop de mar se suarà més fins i tot que en el pic de l'onada de calor. La baixada de la temperatura quedarà compensada per la pujada de la humitat, cosa que farà que, sobretot a prop de mar, no hi hagi gaire sensació de refrescada.

Diferència prevista entre la temperatura màxima d'ahir i la d'avui

Els núvols baixos aniran desapareixent amb el pas del matí, però aquesta tarda creixeran també nuvolades al Pirineu que descarregaran tempestes puntuals. Les tempestes de tarda aniran a més de cara a demà i dimecres. Una petita entrada d'aire fred en altura provocarà que sobretot aquest dimarts els xàfecs de tarda es facin presents en moltes comarques del Pirineu i Prepirineu, i fins i tot més esporàdicament a la Catalunya Central o en altres comarques de Girona. Dimecres hi haurà menys tempestes a la tarda, però encara seguiran apareixent alguns ruixats al Ripollès, a la Garrotxa o al voltant de la serra de l'Albera.

Acumulacions de precipitació previstes per aquest dimarts

La temperatura anirà reculant a mesura que passin els dies. Avui ja no se superaran els 40 graus a Ponent, i entre demà i dijous el termòmetre baixarà una mica més, però tampoc a l'interior res fa pensar en cap refrescada clara a curt termini. Les màximes seguiran superant els 35 graus a Ponent i a les Terres de l'Ebre, a l'espera, a més, d'un altre pic de calor cap al final de la setmana.

Probablement el cap de setmana que ve tornarà a haver-hi algunes temperatures extremes de més de 40 graus a l'interior. La bona notícia és que aquest pic de calor molt forta sembla que serà més curt i que just després d'això podria arribar una refrescada més clara i evident, acompanyada d'alguns xàfecs. Caldrà seguir-ho.

Temperatura màxima prevista per dissabte que ve