Meteo 24/03/2015

El temps era bo en el moment de l'accident

Ni a les capes baixes ni a l'altura a la qual solen volar als avions hi havia condicions meteorològiques adverses

Miquel Bernis
1 min
Mapa de les condicions de vent al voltant dels 9000 metres a les 10 del matí. METEOCIEL.FR

BarcelonaRes fa pensar que la meteorologia hagi pogut ser un condicionant de l'accident aeri d'aquest matí als Alps. Els avions comercials acostumen a fer bona part dels vols a una altura d'uns 9.000 metres, gairebé sempre per sobre dels núvols. Aquest matí, les condicions a la zona a aquesta altura eren favorables, el vent era molt feble, i el vigilat corrent en jet se situava dividit entre l'Atlàntic i els països nòrdics. En el moment d'emprendre el vol els pilots saben perfectament quina és la situació d'aquest corrent en jet, i en molts casos no només no l'esquiven, sinó que, a més, l'aprofiten per estalviar energia si els va a favor.

La imatge que acompanya la peça és un mapa amb la previsió del vent a la capa de 300 hPa (al voltant dels 9.000 metres) del model WRF-NMM, fet córrer pel web francès Meteociel.

Tampoc hi havia mal temps en superfície, una circumstància que només hauria influït en cas que l'avió s'estigués enlairant o estigués aterrant.

Cada dia es llancen a l'atmosfera entre 950 i 1.000 globus acompanyats de sensors de temperatura, humitat i vent. D'aquesta manera se saben les condicions que hi ha en els diferents nivells i es poden elaborar mapes amb la previsió per a diferents capes.

stats