Mobilitat

Santa Cristina d'Aro diu prou i veta els cotxes que no siguin de veïns

L'Ajuntament desplega un dispositiu policial especial per impedir el pas de vehicles, que es desvien des de la C-31 per tornar de la Costa Brava a Barcelona

Un dels controls de la policia local a Santa Cristina d'Aro
ARA
04/05/2025
2 min

BarcelonaL'Ajuntament de Santa Cristina d'Aro, al Baix Empordà, ha dit prou. No vol continuar suportant la presència de cotxes que es desvien de la C-31 quan van des de la Costa Brava fins a Barcelona i que col·lapsen el municipi durant hores. Aquest diumenge el consistori ha desplegat un dispositiu policial especial amb motiu de l'operació tornada del pont de l'1 de maig per impedir que es repeteixi aquesta situació, amb la qual es troben sovint durant els caps de setmana. Així, durant tot el dia d'avui els policies locals han impedit l'accés al centre del municipi els cotxes que no pertanyen als veïns.

Santa Cristina fa anys que pateix quan la C-31 (una via d'alta capacitat) va plena. Quan hi ha trànsit dens o amb aturades, els conductors busquen una ruta alternativa pels carrers de la localitat, que en caps de setmana d'estiu o en ponts queden totalment col·lapsats. Fonts de l'Ajuntament de Santa Cristina expliquen que, per evitar-ho, els agents fan controls en sis punts diferents dels accessos al municipi i només deixen accedir als veïns o als que tenen una causa justificada. A la resta els obliguen a fer mitja volta.

En un vídeo distribuït per l'Ajuntament a les xarxes socials, l'alcalde, Josep Xifre, explica que la mesura d'avui "només és reivindicativa, perquè el Servei Català de Trànsit (SCT) ajudi i s'impliqui" en la cerca d'una solució. Xifre assenyala que el col·lapse periòdic del municipi suposa, entre altres coses, "un desgast del personal de la policia local i un cost econòmic".

L'Ajuntament ha emès un comunicat en el qual assegura que és "conscient" que el municipi és una cruïlla de camins, però que això "no eximeix ningú de les responsabilitats a l'hora de treballar per intentar trobar un equilibri organitzatiu d'una operació retorn que, de moment, gestiona pràcticament en solitari en aquest punt concret del país".

Reunió amb el Servei Català de Trànsit

"Des de la nostra arribada al govern, fa gairebé dos anys —afegeix l'equip de govern local—, hem reclamat periòdicament una reunió amb el director del Servei Català de Trànsit que no s'ha produït mai, i que ha preferit atendre la premsa que un Ajuntament que demana auxili". A finals del 2024, afegeix el comunicat, un dels responsables de Trànsit es va reunir amb l'Ajuntament i també amb el de Castell-Platja d'Aro i s'Agaró per buscar mesures. Segons el consistori, Trànsit es va comprometre a donar "una resposta aviat", però que a hores d'ara encara no ha arribat.

Fonts de Trànsit recollides per Efe apunten que, com que tenien coneixement de l'acció que duria a terme el consistori de la localitat gironina, havien demanat als Mossos i a la Policia Local de Santa Cristina que es comuniquessin per coordinar el trànsit a la zona i per buscar generar el menor impacte possible en els conductors. A més, el director de Trànsit, Ramon Lamiel, ha declarat a Catalunya Ràdio que manté contactes amb els ajuntaments de la zona per buscar solucions a la problemàtica de Santa Cristina i per perfilar quines obres són necessàries en variants i rotondes.

stats