LOTERIA
Societat 05/10/2013

Roser Arenas, imatge de la rifa: "Diuen que m'assemblo a la Merkel"

El capgròs que protagonitza la campanya de la grossa està inspirat en una veïna d'Alella

Lara Bonilla
2 min
Roser Arenas l'any 2008 amb el capgròs inspirat en ella. La figura es va fer fa 27 anys, quan la Roser en tenia 50, i des de llavors ha anat sortint pels carrers d'Alella.

BarcelonaRoser Arenas té ara 77 anys però en tenia 50 quan la Colla de Gegants i Capgrossos d'Alella, el seu poble, va fer l'any 1986 un capgròs inspirat en ella. "A Alella és tradició fer un capgròs com a homenatge a les persones rellevants i estimades del poble", explica el cap de colla, Sergi Moreno. Cinc veïns més també tenen el seu capgròs: el Quimet, el Víctor, el Papitu, l'Asun i la Teresina. La Roser, membre actiu de la coral i el grup de teatre del poble, al principi s'hi va resistir, ja que li semblava un homenatge "immerescut", però ara n'està encantada. Però si fins ara només la reconeixien els veïns, ara la seva cara ha entrat a les llars dels catalans de la mà de la nova rifa de Cap d'Any, de la qual ella és la imatge. "Em fa molta il·lusió!", diu. A ella i a tota la família. L'Onze de Setembre li van confirmar que el seu capgròs protagonitzaria la campanya de publicitat de la nova grossa. S'ho ha pres amb humor i li agrada el resultat. "Et veus allà, a la televisió, i fa gràcia. A més, l'anunci ha quedat molt fi", diu.

Li han trobat moltes semblances. Potser la comparació més repetida és amb la cantant Núria Feliu. "Però també diuen que m'assemblo a la Merkel!" I a la Mary Santpere. "Però a mi no m'ho sembla. El que passa és que jo també feia molts papers còmics i per això m'ho diuen", explica. Moreno creu que la van escollir perquè "té una imatge de tieta". "Acabarà sent la tieta de Catalunya!", indica. La Roser riu quan ho sent. Han passat tres dècades des que Lluís Traveria, que va ser el tècnic d'attrezzo dels Comediants, va fer la figura. "El capgròs és una fotografia del moment, de com era la Roser fa 27 anys", explica Moreno. Però ella s'hi continua reconeixent tot i el pas dels anys "i els quilos de menys". De fet, es van fer dues versions del capgròs, ja que la primera no s'assemblava del tot a ella.

Impuls per als geganters

Per a Alella és un motiu d'orgull que un dels seus capgrossos sigui la imatge de la grossa de Cap d'Any. "Quan la vaig veure em queien les llàgrimes. Els capgrossos són una tradició que està en hores baixes i això pot ser una empenta, i també un impuls per al poble. N'estem molt orgullosos", diu Moreno. Una productora es va posar en contacte amb ell i amb l'Agrupació de Colles de Geganters de Catalunya i van triar la Roser d'entre totes les fotos de capgrossos que van rebre. La productora va guanyar el concurs per realitzar la campanya de la grossa i la Roser es va convertir així en la imatge publicitària. El capgròs original retornarà ara a la Colla de Gegants d'Alella i la Generalitat en farà rèpliques per als esdeveniments de promoció de la nova loteria.

La Roser comprarà dècims. "I tant, tu diràs! I a veure si toca a Alella! Tot i que llavors podrien pensar que hi ha tongo...", reflexiona.

stats