Lamiel ha explicat que un dels principals punts sobre els quals es preveu actuar és l’AP-7, sobretot en el tram corresponent a la demarcació de Barcelona, on es concentren el 70% dels accidents i avaries. El director de Trànsit ha indicat que el tram central, entre Mollet i el Papiol, és un espai "compromès" des del punt de vista de les retencions. Parlon ha assenyalat que s’estan ultimant els detalls del projecte que permetrà implantar la velocitat variable a 150 quilòmetres en aquesta via, des de Maçanet de la Selva fins al Vendrell. S'instal·laran panells en tot aquest recorregut, on es reforçaran radars de tram i s'usaran els nous carros-radar. La velocitat en aquesta via podria arribar-se a reduir fins als 60 quilòmetres per hora en alguns punts, amb l'ajuda d'algorismes i d'IA per valorar, per exemple, quins tipus de vehicles estan circulant.
Trànsit
Parlon explica al Parlament les mesures per reduir els accidents de trànsit després que les víctimes mortals hagin augmentat un 46%
1 min
Núria Parlon, consellera d'Interior, ha explicat al Parlament l'estratègia de Trànsit per reduir la sinistralitat. En el primer trimestre de l'any s'han registrat 41 víctimes mortals, un 46% més que el 2024. Trànsit posa el focus en l'AP-7 i treballa en mesures com sistemes de velocitat variable.
A la C-58 la velocitat variable ja estarà implementada el 2026. Trànsit també planteja posar panells informatius que utilitzin intel·ligència artificial per alertar de congestions i reforçar les prohibicions d'avançaments als camions. A més, preveu accions per reduir els xocs frontals i protegir ciclistes i motoristes. El director de Trànsit, Ramon Lamiel, ha dit que l'objectiu el 2030 és reduir a la meitat les 175 víctimes mortals del 2019.
Tram conflictiu