Trànsit

Parlon explica al Parlament les mesures per reduir els accidents de trànsit després que les víctimes mortals hagin augmentat un 46%

La consellera d'Interior, Núria Parlon, i el director del Servei Català de Trànsit, Ramon Lamiel, durant la compareixença en comissió aquest dimecres.
1 min

Núria Parlon, consellera d'Interior, ha explicat al Parlament l'estratègia de Trànsit per reduir la sinistralitat. En el primer trimestre de l'any s'han registrat 41 víctimes mortals, un 46% més que el 2024. Trànsit posa el focus en l'AP-7 i treballa en mesures com sistemes de velocitat variable.

A la C-58 la velocitat variable ja estarà implementada el 2026. Trànsit també planteja posar panells informatius que utilitzin intel·ligència artificial per alertar de congestions i reforçar les prohibicions d'avançaments als camions. A més, preveu accions per reduir els xocs frontals i protegir ciclistes i motoristes. El director de Trànsit, Ramon Lamiel, ha dit que l'objectiu el 2030 és reduir a la meitat les 175 víctimes mortals del 2019.

Tram conflictiu

Lamiel ha explicat que un dels principals punts sobre els quals es preveu actuar és l’AP-7, sobretot en el tram corresponent a la demarcació de Barcelona, on es concentren el 70% dels accidents i avaries. El director de Trànsit ha indicat que el tram central, entre Mollet i el Papiol, és un espai "compromès" des del punt de vista de les retencions. Parlon ha assenyalat que s’estan ultimant els detalls del projecte que permetrà implantar la velocitat variable a 150 quilòmetres en aquesta via, des de Maçanet de la Selva fins al Vendrell. S'instal·laran panells en tot aquest recorregut, on es reforçaran radars de tram i s'usaran els nous carros-radar. La velocitat en aquesta via podria arribar-se a reduir fins als 60 quilòmetres per hora en alguns punts, amb l'ajuda d'algorismes i d'IA per valorar, per exemple, quins tipus de vehicles estan circulant.

stats