TMB exculpa el conductor de l'H16 acusat de retenir dues noies dins del bus

L'informe de la companyia contradiu la versió de la mare i diu que l'home va obrir les portes després que elles sol·licitessin parada

ARA
2 min
Un autobús de TMB, en una imatge d'arxiu

BarcelonaTransports Metropolitans de Barcelona ha tancat la investigació oberta arran de la denúncia d'una mare contra un conductor de la línia de bus H16 acusat de retenir fins al final de la línia les dues filles de la dona, de 18 i 12 anys, dijous passat. La companyia assegura que els registres tècnics coincideixen amb la versió del conductor i que avalen que el xofer va obrir les portes del vehicle a la parada que tocava, just després que elles li sol·licitessin l'aturada.

Així, l'empresa municipal posa punt final a la polèmica i contradiu la versió de la mare, que va denunciar públicament a les xarxes socials que el conductor va negar-se a parar a la parada que li tocava i també a la següent i va dur les dues noies fins al final de destí. Segons el testimoni de la mare, el xofer només va accedir a obrir les portes quan la filla gran va amenaçar amb fer una trucada telefònica per demanar ajuda.

La investigació de TMB detalla que a les 19.35 hores del dia 23 l’autobús es va aturar i va obrir les portes a la parada Pg. Taulat - Provençals. A continuació va passar de llarg de les parades Pg. Taulat - Diagonal Mar i Pg. Taulat - Pl. Llevant perquè no hi havia registrada cap sol·licitud de parada. Quan l’autobús ja es dirigia a la següent parada es va produir la petició per baixar. El registre marca aquesta acció a les 19.38 hores. Un minut després l’autobús s’aturava a la següent parada, Sant Ramon de Penyafort - Ronda Litoral, on va obrir les portes. A continuació el vehicle, ja sense passatge, va avançar fins a l’última parada del trajecte, al carrer d’Eduard Maristany.

És una norma general de seguretat que els autobusos no poden aturar-se i obrir les portes fora de les parades establertes. Així ho van alertar i fer públic ahir els sindicats i el comitè d'empresa de la companyia, que va sortir en defensa del conductor. Els serveis tècnics també han fet proves per verificar que el sistema de sol·licitud de parada d’aquest bus funciona correctament, tant a nivell visual com acústic. El resultat de la investigació ja s’ha comunicat a la mare de les dues usuàries, que va presentar una reclamació a través de l’Ajuntament de Barcelona.

Polèmica per la gestió de la resposta

Aquest dilluns, la direcció de TMB va demanar disculpes públicament a la família afectada i va lamentar la resposta "inadequada" que l'empresa pública va tenir en un primer moment. La presidenta de TMB, Laia Bonet, fins i tot va fer un tuit en què assegurava que vetllarien perquè el cas no es tornés a repetir.

El qüestionament implícit cap a la plantilla va encendre els ànims dels sindicats i del comitè d'empresa, que ahir van lamentar les declaracions i van demanar una rectificació. TMB ha assegurat avui que revisarà els seus protocols de resposta de les queixes i reclamacions i que reforçarà la formació del personal que presta aquest servei per millorar l’atenció i informació a la ciutadania. Davant la magnitud de l’impacte mediàtic del tema, i fins i tot l’alarma social generada, TMB posarà a disposició de les autoritats les anàlisis tècniques fetes i les dades en què es basen.

stats