Un estudi suggereix que Apple alenteix deliberadament els seus iPhones just abans de treure un model nou

El treball d'una estudiant de doctorat de Harvard explora la possibilitat que la companyia practiqui l'obsolescència programada

L'anàlisi de Google Trends, que monitoritza les cerques específiques que es fan a Google, no deixa lloc a dubtes: cada vegada que Apple treu al mercat un nou model d'iPhone puja de forma contundent el nombre de persones que cliquen "iPhone lent" al cercador. Les dades van animar Laura Trucco, estudiant de doctorat de la Universitat de Harvard, a estudiar el fenomen, i el resultat de la seva investigació sembla apuntar cap a la sospita que l'alentiment no és casual.

La tesi de Trucco és que Apple alenteix els seus iPhones de forma deliberada. En el que seria un exemple d'obsolescència programada, els telèfons estarien pensats per disminuir de forma notòria el seu rendiment. Si es confirma, això voldria dir que la companyia produeix telèfons pensats per tal de ser reemplaçats per un nou model.

L'estudi compara la cerca "iPhone lent" amb "Sansung lent" i insinua que la lentitud dels productes d'Apple no pot ser casual. En el cas de Samsung, les cerques no estan vinculades a moments concrets, mentre que en el d'Apple sempre tenen puntes coincidint amb la sortida al mercat de nous models.

En declaracions al 'New York Times' Sendhil Mullainathan, catedràtic d'economia de Harvard, recorda que, a diferència de Samsung, Apple produeix no només el telèfon sinó també el sistema operatiu, la qual cosa vol dir que té un control total sobre el producte. Amb tot, el catedràtic es distancia de les teories conspiratives i creu que basar-se només en les cerques a Google no fa possible afirmar de forma rotunda que Apple alenteixi els seus models antics per tal de vendre els nous.

Més continguts de