Les urnes criden a bascos i gallecs: l'actualitat en 10 tuits
Durant la jornada de reflexió els internautes continuen el debat a les xarxes. Aquesta és la mateixa selecció de piulades que es publica en l'edició en paper
Barcelona1. Ramon Tremosa (@ramontremosa), eurodiputat (CiU) “'Si marxeu us convertireu en un dels països més pobres del món' Carta del rei Jordi III de la Gran Bretanya als rebels nord-americans, segle XVIII”
2. Ignasi Llorente (@illorente), consultor de comunicació “En democràcia les majories poden ser molt sòlides, però mai 'indestructibles'... o deixa de ser democràcia”
3. Alfredo Pérez Rubalcaba (@_Rubalcaba_), secretari general del PSOE “Un any sense violència. Celebrem el triomf de tots els demòcrates sobre el terror”
4. Laura Mintegi (@lauramintegi), candidata d’EH Bildu a la Lehendakaritza “És hipocresia defensar l’autogovern i ignorar que Euskadi és oficialment bilingüe. ¿Com es pot aspirar a ser lehendakari sense saber euskera?”
5. Eduard Mas (@EduardMasE), periodista “És possible que aquest cap de setmana hi hagi més periodistes catalans que bascos a Euskadi? No ens havia deixat d’interessar el País Basc?”
6. Meius Ferrés (@mferres), ‘social media manager’ a la UDG “Un any i un dia després de l’arribada de la pau a Euskadi, el poble sencer podrà fer sentir la seva veu, sense por i sense exclusions”
7. Oriol Bossa (@oriol_bossa), politòleg, president d’ERC de St. Feliu Llobregat “Rajoy vol fer servir el resultat a Galícia com a aval a la seva política econòmica. Primera notícia que a la Moncloa existeixi tal política!!”
8. Eduard Voltas (@eduardvoltas), editor del ‘Time Out’ “Sí a la majoria absoluta de CiU, Sí a ERC segona força, Sí a la CUP al Parlament. Déu meu, puc votar tres vegades?”
9. Maite Salord Ripoll (@MaiteSalord), professora, escriptora i consellera del PSM “El govern Bauzá substituirà el decret de mínims per un de tractament integrat de llengües. O sigui: de com fulminar el català definitivament”
10. Xavier Fina (@XavierFina), consultor en polítiques culturals “A la #festaSúpers. Potser estic malalt, però entro a l’Estadi i no ho puc evitar: penso en aquell dia del Coro, el del Tamudo...”