GASTRONOMIA
Camp de Tarragona 10/10/2017

Rosita compleix deu anys apuntant a l’alta restauració

J.s.
2 min
Una imatge de la planta de Rosita al polígon Roques Roges d’Alcover.

AlcoverEl gener de 2008 Cerveses La Gardènia SL va inaugurar la seva planta al polígon industrial Roques Roges d’Alcover amb una inversió de 600.000 euros i una capacitat de producció màxima d’un milió d’ampolles anuals. L’aventura de la Rosita -així es denomina la cervesa que produeixen- havia començat l’any anterior de la mà de deu emprenedors tarragonins encapçalats per Pep Pérez i Ramon Ollé, que venien de sectors que no tenien res a veure amb la cervesa: l’enginyeria i la consultoria logística. Viatjant per França van conèixer la cervesa artesana i van considerar que a Tarragona en faltava una. Amb aigua de Santes Creus i el suport tècnic d’uns cervesers artesans de la Catalunya Nord, Cap d’Ona, naixia Rosita, que va tenir una gran rebuda. La primera remesa, de 20.000 ampolles, que esperaven poder distribuir en tres o quatre mesos, es va esgotar en menys d’una setmana i aquest èxit els va animar a “fer un cop de cap” i adquirir la nau d’Alcover.

Actualment Cerveses La Gardènia produeix al voltant de 250.000 litres de cervesa l’any, després de superar la crisi econòmica amb què es va trobar quan només feia un any que s’havia posat en marxa. L’empresa calcula que aquest any la seva producció creixerà entre un 8 i un 10% respecte al 2016. Té set treballadors i elabora sis varietats diferents, a les quals enguany ha afegit la primera cervesa del món de 17 graus d’alcohol, amb el nom de Rosita Bomba.

D’Alcover als Estats Units, el Japó i Austràlia

Actualment Rosita exporta a 12 països diferents, com França, la Gran Bretanya, Finlàndia, els Estats Units, el Japó i Austràlia. Estan obrint nous mercats, com Mèxic.

Un dels seus socis fundadors, Ramon Ollé, reconeix que actualment a les comarques tarragonines costa trobar-hi la cervesa Rosita i que la seva aposta és l’alta restauració. De Rosita se’n podia trobar a El Bulli i al restaurant de Santi Santamaria, i també als de Carme Ruscalleda i Juan Mari Arzak. Els nou premis obtinguts en concursos internacionals són una immillorable targeta de presentació per captar nous clients arreu del món, i han aconseguit operacions importants, com acompanyar els vins d’Álvaro Palacios i René Barbier en remeses d’importadors.

stats