Publicitat
Publicitat

TRANSPORT

Barcelona revisarà els carrils bici per fer-los més segurs

La seguretat viària ha millorat a Barcelona durant el 2011 amb una reducció del 2,4% dels accidents i una disminució també del nombre de víctimes mortals, que ha passat de 39 a 31, però el creixement exponencial de l'ús de la bicicleta a la ciutat -diàriament es fan més de 106.000 desplaçaments amb bici- ha fet créixer també la necessitat de protegir els ciclistes. Tot i que les bicicletes només van representar el 3,1% del total de vehicles implicats en accidents l'any passat (523 bicicletes), es tracta d'una xifra que ha crescut un 26% en relació al 2010 i per això el primer tinent d'alcalde de la ciutat, Joaquim Forn, va explicar ahir que l'Ajuntament encarregarà una auditoria del conjunt de carrils bici de la ciutat, que haurà d'estar enllestida al final del primer semestre, amb l'objectiu de fer-los més segurs.

Els resultats de la revisió portaran, segons va concretar Forn, a la redacció d'un pla director que resoldrà, si així ho recull la revisió, problemes com la continuïtat o la ubicació de determinats carrils, alguns dels quals han motivat les queixes de les associacions de ciclistes. L'Ajuntament també ha posat el focus en els dos col·lectius més vulnerables en els accidents de trànsit: motoristes i vianants.

De les 31 víctimes mortals en accidents que es van produir durant l'any passat, tretze anaven en moto o ciclomotor (quatre menys que l'any anterior) i tretze es desplaçaven a peu (tres menys que l'any anterior). Per millorar la seguretat dels motoristes, Forn va anunciar que el grup de la moto del Pacte per la Mobilitat està estudiant una sèrie de mesures, entre les quals destaca la substitució de part de les multes de trànsit per formació en seguretat viària. Pel que fa a les mesures per a la seguretat de les persones que van a peu, el consistori ha anunciat que treballarà en la millora dels passos de vianants i de les zones 30, on s'implantaran radars mòbils per millorar el control de la velocitat dels vehicles que hi circulen, ja que la majoria d'atropellaments es produeixen en carrers estrets i petits.

Per Joaquim Forn, la millora de les xifres de sinistralitat permeten ser "moderadament optimistes", però no s'ha abaixar la guàrdia per evitar que es repeteixin accidents com l'atropellament mortal, la setmana passada, d'una usuària del Bicing per part d'un camió.

Més continguts de

PUBLICITAT

El + vist

El + comentat

PUBLICITAT
PUBLICITAT