Publicitat
Publicitat

CCOO proposa un contracte per a joves que inclou formació

Fa temps que des de diferents àmbits, inclòs el Govern, es parla de la necessitat de posar en marxa un nou tipus de contracte laboral, molt estès a Alemanya, que facilita l'entrada dels joves al mercat de treball mentre continuen formant-se. Ha pres el nom de contracte dual , i des d'ahir l'equip del president, Artur Mas, té sobre la taula la proposta de Comissions Obreres de Catalunya per prendre'n nota.

El nou contracte que proposa el sindicat, que s'allargaria un màxim de dos o tres anys, incorpora formació teòrica -que es desenvoluparia durant un terç del temps de vigència del contracte, en centres homologats- i pràctiques en empreses, que assumirien els salaris d'aquests treballadors. L'administració, per la seva banda, s'hauria de fer càrrec dels costos de la formació teòrica i de Seguretat Social.

CCOO creu necessari, si es vol aconseguir que aquesta mesura suposi la creació i consolidació de llocs de treball per a joves, que les empreses i administracions públiques es comprometin a contractar un mínim del 2% de la plantilla amb aquest tipus de contracte, sempre que això no suposi cap reducció ni substitució de personal.

A qui aniria dirigit aquest programa? El sindicat delimita l'edat dels joves als quals va adreçat entre els 16 i els 25 anys, tot i que un cop superada la crisi econòmica, s'hauria de reduir fins als 21. Tindrien preferència aquelles persones que ja cursen algun tipus d'estudis de formació professional i també els joves amb baix nivell d'estudis o sense cap qualificació. El contracte tampoc no descartaria els estudiants universitaris, però estaria pensat per persones orientades als cicles formatius.

Amb aquesta proposta, CCOO busca solucions per reduir l'atur juvenil i adequar la formació a les necessitats de l'empresa. El sindicat destaca que l'impacte de l'atur és molt més alt entre els joves que entre la resta de població en edat laboral. Només el 5% de les persones entre 20 i 24 anys treballa. La taxa arriba a l'11% entre 25 i 29 anys.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT