Publicitat
Publicitat

PORT DE BARCELONA

El gegant nord-americà Carnival demana a l'Autoritat Portuària construir una nova instal·lació

Nova terminal de creuers a BCN

L'Autoritat Portuària de Barcelona creu que l'activitat de creuers no ha tocat sostre i ja pensa en la construcció d'una vuitena terminal. Carnival, el líder mundial del negoci, vol ser-ne el concessionari.

L'aposta estratègica del port de Barcelona pels creuers durant els últims deu anys s'ha demostrat que té èxit. Entre gener i setembre d'aquest any la infraestructura barcelonina ha rebut 2,09 milions de creueristes, xifra que suposa un increment del 15,2% respecte al mateix període de l'any anterior.

L'objectiu és acabar l'any amb 2,5 milions de passatgers de creuers i 900 escales de vaixells. El de Barcelona ja és el quart port de creuers del món -només per darrere de Miami, Everglades i Cañaveral, els tres principals ports de Florida- i líder indiscutible de la Mediterrània.

L'èxit és tan gran que l'Autoritat Portuària de Barcelona (APB) ja pensa en la construcció d'una nova terminal de creuers, com ha explicat a l'ARA el president de l'empresa pública, Sixte Cambra.

El grup nord-americà Carnival, líder mundial del mercat de creuers, ha sol·licitat a l'APB permís per construir una nova terminal al port. "Tenim sobre la taula projectes avançats per ampliar l'activitat de creuers amb alguna terminal nova", comenta el president de l'APB. "Hi ha una sol·licitud -afegeix- d'una nova terminal del grup Carnival que s'inclou en aquest estudi d'ampliació de l'activitat de creuers".

Vuitena terminal

El port de Barcelona acull actualment set terminals de creuers: quatre estan ubicades al moll Adossat i tres són al costat del World Trade Center (WTC).

D'aquestes set instal·lacions, sis estan gestionades per la companyia Creuers del Port de Barcelona. Aquesta empresa està participada pel grup consignatari de vaixells Vapores Suardiaz, Acciona Transmediterránea, Aldeasa i l'APB.

La setena terminal, inaugurada l'any 2007, rep el nom de Palacruceros i és l'única gestionada per una empresa 100% privada. L'explotació correspon a Costa Cruceros, firma de creuers integrada al grup Carnival Corporation des del 2003. El període de concessió de Costa Cruceros és de 25 anys.

L'acord per construir i gestionar Palacruceros -la instal·lació va requerir una inversió de 12 milions d'euros per part de l'empresa concessionària- preveia l'opció de desenvolupar una segona terminal per part de Costa Cruceros.

Ara Carnival s'ha acollit a aquesta possibilitat i ha formalitzat la seva petició davant de l'APB. Des del port expliquen que la decisió sobre la nova terminal de creuers es prendrà durant el 2012. Per ara no es descarta cap fórmula, des de la concessió a un operador privat fins a la inversió pública, tot i que l'actual conjuntura econòmica ha restringit les inversions públiques. En tot cas, la nova terminal s'ubicaria al moll Adossat, al costat de la terminal D que ara opera Costa Cruceros.

En paral·lel, l'APB vol trobar una solució definitiva per a la terminal C, que explota Creuers del Port. Aquesta empresa va néixer l'any 2000 de la voluntat de l'APB de privatitzar l'activitat de creuers. La companyia explota totes les seves terminals barcelonines en règim de concessió, a excepció de la C, que gestiona gràcies a una fórmula de cessió.

A més de Costa Cruceros, Carnival opera a Barcelona amb la marca Carnival Cruises. El Carnival Magic, vaixell amb capacitat per a 3.690 passatgers, és un dels creuers més grans del món i un dels que la companyia ha traslladat a la capital catalana. Carnival competeix a Barcelona amb companyies com Royal Caribbean, MSC i Disney Cruise Line. El grup Carnival, amb seu a Miami, ha facturat 3.676 milions d'euros entre juny i agost i ha obtingut un benefici net de 972 milions.

Més continguts de

PUBLICITAT

El + vist

El + comentat

PUBLICITAT
PUBLICITAT