Publicitat
Publicitat

Opel Astra ST: per a famílies dinàmiques

Opel va ser la precursora a Europa dels station wagon (SW)-els cotxes familiars- quan l'any 1953 va treure al mercat l'Olympia Rekord Car Avan. Des d'aleshores ençà, aquest concepte de vehicles ha canviat molt.

A Europa, els SW signifiquen el 17% de les vendes de turismes, i en el cas del mercat català, la proporció és superior al comportament del mercat espanyol, que està una mica per sota de la mitjana del continent europeu.

Ara, sobre la mateixa plataforma de l'Astra de cinc portes, el fabricant alemany ja té al mercat la versió familiar que provem avui. Aquest SW ocupa una posició estratègica per a Opel, perquè un de cada quatre Astra tenen aquesta configuració, una proporció que normalment només es dóna en models de categoria superior.

L'Astra Sports Tourer -aquesta és la denominació oficial d'aquest auto- es presenta com un cotxe compacte, polivalent i, sobretot, molt pràctic. És un vehicle per a un ús familiar, però que no renuncia a un cert caràcter flexible, esportiu, cosa que no hem de confondre amb un cotxe amb vocació de competició.

El primer que destaca d'aquest model d'Opel és la seva habitabilitat. Té capacitat per a cinc places, però hi viatjaran millor només quatre passatgers, ja que la posició inicialment destinada a l'ocupant del seient central al darrere és massa estreta.

Tot l'habitacle està ple de petits compartiments per poder-hi transportar objectes d'ús quotidià amb molta comoditat i, sobretot, amb seguretat, ja que evita que es puguin moure durant el desplaçament.

1.550 l de capacitat al maleter

La capacitat de càrrega és una de les més altes del segment. El maleter parteix d'una cabuda per a 550 litres, però si pleguem els seients posteriors queda ampliada fins als 1.550 litres. Aquesta operació, que en alguns cotxes pot ser molt feixuga, aquí és extraordinàriament senzilla, gràcies al sistema FlexFold, que permet recollir els respatllers de manera elèctrica només pitjant un botó.

L'Astra Sport Tourer disposa de quatre motoritzacions de gasolina i quatre més de dièsel, que es combinen amb tres opcions de canvi de marxes diferents -dues manuals, de cinc i sis velocitats respectivament, i una d'automàtica, de sis-, i tres nivells d'equipament. La gamma de potència va dels 95 als 180 cavalls.

La versió que hem provat és la dièsel de dos litres, capaç de proporcionar 160 cavalls de potència, amb el sistema ecoFLEX de la marca, amb voluntat ecològica. Aquest motor és un dels que permet utilitzar la tecnologia Start&Stop, que estalvia consum de carburant i redueix el volum d'emissions contaminants, però podria ser una mica menys sorollós quan està al ralentí, acelerar una mica més vigorosament i equipar un canvi una mica menys dur d'accionar.

Un cotxe familiar no és avorrit

Des d'Opel diuen que un cotxe familiar no té per què ser avorrit. La veritat és que el comportament d'aquest Sport Tourer és força correcte, en part gràcies al treball eficaç que fa el sistema de suspensió Flex Ride, original de la marca.

A partir del mes vinent la gamma Astra constarà de més versions que se sumaran a aquest cotze, dissenyat a Alemanya i fabricat al Regne Unit.

El millor

  • Capacitat de càrrega.
  • Comportament dinàmic.
  • Caràcter versàtil.

El pitjor

  • Plaça central darrera una mica estreta.
  • Soroll del motor al ralentí.
  • Canvi de marxes una mica dur.

Fitxa tècnica

  • PREU: 24.505 €
  • MOTOR: 2.0 Cdti, 160 CV, ecoFlex
  • EMISSIONS: 124 grs CO /km
  • TRANSMISSIÓ: Al davant
  • CANVI: Manual, 6 velocitats
  • MIDES: 4898 x 1814 x 1535
  • PES: 1.318 kg
  • MALETER: 550 a 1.550 litres
  • CAPACITAT DIPÒSIT: 56 l

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT