Publicitat
Publicitat

BARCELONA

Veïns i Ajuntament volen prioritzar l'espai per als vianants

La Rambla es planteja vetar la circulació de cotxes

La Rambla de Barcelona debat el seu rentat de cara. Un dels objectius que té sobre la taula és l'expulsió del trànsit privat per donar màxima prioritat als vianants. Veïns i Ajuntament estudien la proposta.

La Rambla vol canvis per acostar-se, de nou, als barcelonins i estudia mesures per donar màxima prioritat als vianants. Per aconseguir-ho té en marxa un doble procés de transformació. D'una banda, el que lidera l'Ajuntament per mitjà de l'anomenat pla Cor que compta amb un pressupost de 10 milions d'euros i que vol posar sobre la taula tots els punts calents. Des de la regulació de les estàtues humanes, que ja s'ha decidit reubicar a la rambla de Santa Mònica, fins als canvis en mobilitat.

I, de l'altra, el procés ciutadà que impulsa l'Assemblea Veïnal per una Rambla Democràtica -una entitat que participa, també, en el pla Cor-, que està recollint propostes per sotmetre-les a votació popular el 22 i 23 d'abril. Un dels punts de coincidència és la possibilitat de limitar la circulació de vehicles per la Rambla, a més de prendre decisions sobre el futur d'ocellaires i terrasses, entre d'altres.

Si la regidora de Ciutat Vella, Mercè Homs, ja va avançar en la presentació del pla que un dels objectiu era restringir "al màxim" el trànsit -mantenit la circulació d'autobusos i la càrrega i descàrrega-, algunes de les 59 propostes que ja ha rebut Rambla Democràtica per sotmetre a votació també van en la línia de posar setge als cotxes.

L'Ajuntament sotmetrà a debat els canvis en mobilitat en una sessió de Rambla Viva -l'òrgan de debat creat amb el pla Cor- el 19 d'abril. Tot i que el consistori insisteix que acudeix a aquestes sessions sense "idees preconcebudes", l'objectiu, com també ha destacat l'alcalde Xavier Trias, és pacificar al màxim el trànsit en aquesta zona. De fet, des del 2007 ja es limita la circulació de vehicles en sentit ascendent i, per tant, el següent pas seria estendre aquesta regulació. Un canvi que veuen amb bons ulls les associacions de veïns de la zona i els ocellaires i floristes de la part central i que l'Associació Amics de la Rambla reconeix que té previst discutir. El president de la Federació d'Associacions de Veïns, Jordi Bonet, dóna suport a la mesura però apunta que cal un estudi de mobilitat per garantir la connexió del Raval, perquè "la limitació de trànsit és més complicada en sentit descendent que ascendent".

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT