Publicitat
Publicitat

LA VIABILITAT AEROPORTUÀRIA

Vueling registra pèrdues de 19,5 milions fins al juny

Ryanair tanca la meitat de vols de Girona i es manté inflexible

Ryanair va fer un pas més ahir en el seu pols amb la Generalitat després d'anunciar que de cara a la temporada d'hivern cancel·larà 21 rutes més i passarà de sis a tres avions a l'aeroport gironí.

El futur de l'aeroport de Girona està estretament lligat a la continuïtat de Ryanair, que segueix una política de fets consumats en la negociació que manté amb la Generalitat. Al febrer va anunciar una reducció de 64 a 46 enllaços, i de 300 freqüències setmanals a 194. Ahir va arribar la segona estocada, amb l'anunci de cancel·lar 21 rutes addicionals la temporada d'hivern, una nova retallada que suposarà una reducció de la meitat de l'activitat a les instal·lacions de Vilobí d'Onyar i que suposarà passar de 2,6 milions de passatgers a 1,3.

El vicepresident de la companyia, Michael Cawley, va retreure al govern de CiU la seva aposta per ajudar Spanair "amb 20 milions d'euros" i en canvi no subscriure el preacord al qual van arribar amb el govern tripartit. La Generalitat, cansada de les formes dels irlandesos, va advertir-los que la fortalesa de l'oferta turística del país no depèn de Ryanair, que hi ha altres companyies interessades a operar des de Girona i que no "sucumbirà" a les seves pretensions. El Govern va acusar Ryanair de voler afavorir una " lowcostització " de l'aeroport del Prat. Al contrari, la Generalitat sempre ha estat partidària de convertir el Prat en un hub internacional i concentrar l'oferta low cost als aeroports de Girona i Reus.

Tot i l'anunci de Ryanair, i la decisió del Govern de congelar les negociacions després de que la companyia fes públic que abandonaria Reus, totes les parts creuen que encara és possible revertir la situació. En aquest sentit, el mateix Cawley va explicitar ahir la seva predisposició a seguir negociant de cara a la temporada d'estiu del 2012, i va deixar la porta oberta a recuperar el nivell d'activitat d'anys anteriors.

Vueling

D'altra banda, Vueling va donar a conèixer ahir els resultats del primer semestre d'enguany, que va acabar amb unes pèrdues de 19,5 milions d'euros sobre el benefici de 7,1 milions de l'any passat. El conseller delegat de la companyia, Alex Cruz, va assenyalar que l'activitat entre el gener i el maig es va veure perjudicada per l'increment del preu del petroli (els costos de combustible dels primers sis mesos va créixer un 34%) i per unes tarifes baixes a causa de la competència elevada i una excessiva capacitat instal·lada a l'aeroport del Prat.

La xifra de negocis va arribar als 356 milions, cosa que va suposar una millora de l'1% sobre el mateix període de l'any passat. A partir del juny, Vueling ha pogut repercutir un increment de tarifes amb l'augment de turistes. Cruz va afegir que espera que l'activitat millori fins al desembre amb els acords firmats amb Avianca i Lan i els que negocia amb British Airways i American Airlines.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT