Publicitat
Publicitat

AEROLÍNIES

L'aerolínia irlandesa rebrà 8 milions d'euros anuals de les institucions

Ryanair es queda a Girona i Reus

El Govern ha arribat a un acord amb Ryanair perquè l'aerolínia irlandesa torni a Reus i incrementi les seves operacions a Girona. La companyia amenaça amb marxar si Aena no congela les tarifes.

Els mesos de negociacions i estira-i-arronses entre la Generalitat i l'aerolínia irlandesa Ryanair van cristal·litzar finalment ahir amb l'anunci d'un acord "estable" per als pròxims cinc anys que assegura l'activitat de la companyia als aeroports de Girona i Reus i dóna una mica d'aire als sectors turístics de la Costa Brava i la Costa Daurada. L'acord garanteix un trànsit de passatgers mínim -entre 3 i 4 milions en el cas de l'aeroport gironí, i entre 500.000 i 900.000 en el del Baix Camp- i serà vigent a partir del mes d'abril del 2012. Aquestes xifres, però, queden supeditades al fet que Aena no apugi les taxes d'aquests dos aeroports.

Tot i que el conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, va insistir que la quantia econòmica pactada amb la companyia irlandesa era "confidencial", sí que va explicar que les institucions públiques aportaran un total de 5,8 milions d'euros a l'any al conjunt d'aerolínies que operin des de l'aeroport de Vilobí d'Onyar i 3,2 més a les que ho facin des de Reus. Ryanair, però, s'endurà el gruix d'aquests fons públics, ja que concentra bona part de les operacions en els dos aeroports. Les institucions econòmiques del territori, cambres de comerç i sector turístic, també s'hi han implicat i hi aportaran fons addicionals -que ahir no van concretar- destinats a ampliar l'activitat dels dos aeroports. El conveni amb la low cost comptarà per primera vegada amb l'aportació econòmica de l'Ajuntament de Girona.

Hangar i hotel a Girona

Com a novetat, en el cas de Girona, Ryanair s'ha compromès a construir un hangar i un hotel en uns terrenys annexos a l'aeroport que obtindran mitjançant una cessió gratuïta. Amb aquesta clàusula es pretén fer arrelar la companyia irlandesa. "Ryanair compra casa a Girona i ja no està de lloguer", va ironitzar el conseller, que va destacar que Girona esdevindrà una base d'operacions per a la companyia de baix cost. L'acord també preveu recuperar el vol Girona-Madrid.

El conseller va mostrar la seva satisfacció per l'acord, que Ryanair havia fet públic al matí mitjançant una nota de premsa. "És un pas de gegant", va sentenciar el conseller des de Girona acompanyat dels representants de la Diputació i l'Ajuntament de Girona i la Cambra de Comerç. Recoder va assegurar que els termes de l'acord permetran recuperar progressivament el nombre de passatgers, que en el cas de l'aeroport gironí havia assolit la xifra rècord de 5,5 milions de passatgers l'any 2008.

Pel que fa a Reus, el conseller va afirmar que els vols a aquest aeroport ja no s'aturaran "mai més" perquè no hi tornarà a haver cap aturada hivernal com ha passat aquest any. Les reaccions des del Baix Camp van ser molt positives. L'alcalde de Reus, Carles Pellicer, va destacar que recuperar la companyia irlandesa suposa "trencar l'estacionalitat de l'aeroport, incrementar el trànsit de passatgers i recuperar els llocs de treball perduts". En relació amb l'aeroport d'Alguaire, Recoder va obrir la porta a arribar a algun acord també amb l'aerolínia irlandesa -com reclama l'alcalde de Lleida, Àngel Ros-, però va remarcar que no hi ha "res tancat".

Malgrat tot, Ryanair va deixar molt clar que condiciona tots els punts de l'acord assolit amb la Generalitat al fet que Aena congeli les "elevades" taxes dels dos aeroports. En aquest sentit, Recoder va admetre que la Generalitat no té cap compromís del ministeri de Foment en aquesta línia i va fer una crida a la responsabilitat a la gestora dels aeroports espanyols.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT