Publicitat
Publicitat

TANATORIS I CEMENTIRIS

Serveis Funeraris Integrals es fa fort a Barcelona

Serveis Funeraris Integrals (SFI) és l'únic competidor de la municipal Serveis Funeraris de Barcelona a la capital catalana, i és el fruit de la fusió dels negocis de tres famílies amb més de tres segles d'experiència en el negoci funerari: els Ventura, els Fenés i els Viñas.

La companyia va fer la seva aposta més significativa el 2006 amb l'obertura del tanatori Ronda de Dalt, la primera sala de vetlla privada de Barcelona. Aquest tanatori s'ha convertit en el tercer més utilitzat de la ciutat, per darrere de Sancho de Ávila i Les Corts. L'any passat va oficiar 2.936 serveis, un 8% més que el 2009.

SFI, amb una plantilla de 240 empleats, va facturar 41,8 milions d'euros el 2010 -el benefici net va ser d'un 10%-, un 2,2% més que l'any anterior. Té una quota de mercat d'un 18% a la ciutat de Barcelona i d'un 25% a la província. "Esperem tenir un 25% de quota a Barcelona en tres o quatre anys", va explicar ahir Josep Ventura, primer executiu del grup, que està participat en un 30% per Albia, en l'òrbita de Santa Lucía.

SFI gestiona 21 tanatoris, cinc crematoris i 16 cementiris a Catalunya. Invertirà 15 milions en tres nous tanatoris a Sant Joan Despí, Vilafranca del Penedès i Viladecans.

Ventura va criticar el procés de col·locació del 36% de Serveis Funeraris de Barcelona, segons el qual l'empresa Mémora -controlada pel fons de capital risc 3i- passarà a posseir-ne un 85%. Va dir que "l'Ajuntament no ha optat per la millor opció" i que s'hauria d'haver donat joc a altres grups. Tampoc considera positiu que el consistori mantingui un 15% de l'empresa, perquè seguirà formant part d'un sector regulat. Sobre una futura venda de Mémora per 3i, SFI no descarta estudiar-ne la compra, però això requeriria donar entrada a un nou soci a SFI o sortir a borsa.

El preu mitjà dels serveis que ofereix SFI és de 3.000 euros. La crisi ha provocat una davallada dels ingressos considerats complementaris, com les flors, la música i les esqueles. En canvi, han augmentat un 25% els serveis de beneficència, és a dir, aquells destinats a persones que no poden assumir les despeses.

Més continguts de

PUBLICITAT

El + vist

El + comentat

PUBLICITAT
PUBLICITAT