Publicitat
Publicitat

Trias farà una ordenança contra el 'tot val' del ciclista

L'alcaldable de CiU a Barcelona, Xavier Trias, té una fixació sobre un element del transport de la ciutat, la bicicleta, i ara que té a l'abast governar començarà per redactar una ordenança que acabi amb el tot val dels ciclistes. Trias vol definir clarament els drets i deures dels usuaris, les característiques del carril bici, les preferències de pas, la convivència amb zones de vianants, el tipus d'aparcaments i les sancions per incompliments. "Amb la bici no val tot, com saltar-se semàfors", va apuntar.

Ahir el candidat de CiU va avançar que ja s'ha reunit, per exemple, amb l'empresa que gestiona el Bicing, Clear Channel Communications, per reduir els 15 milions d'euros de cost municipal anual del servei (inclòs el manteniment) i per plantejar una idea que ja va llançar en el seu viatge a Nova York: el reforç dels punts d'enganxament de bicicletes municipals amb endolls de càrrega llarga per a moto elèctrica.

Al costat d'aquesta prioritat, Trias també va remarcar que el futur immediat de la mobilitat a dins de Barcelona "passa pel bus" abans que per una ampliació de l'horari del metro o la connexió dels tramvies, que són opcions ara mateix només en estudi per l'equip del candidat. Trias creu que és possible "en aquest mandat" aplicar la xarxa ortogonal Retbus de busos ràpids i reforçar les línies principals per garantir la complementarietat del servei de transport públic les 24 hores i els 365 dies de l'any, fins i tot amb unes freqüències nocturnes no superiors als 15 minuts.

Però el missatge del dia del candidat, que a la tarda va seguir a Horta la seva ronda de mítings territorials, era la proposta d'implantació d'un nou títol de transport anual, la T-16 -per a joves i infants-, que substitueixi la polèmica T-12, que ha enfrontat PSC i CiU tot el mandat pels 35 euros de tramitació. CiU assegura que la T-16 serà totalment gratuïta i que costarà tres milions d'euros a l'Ajuntament. "Menys que la consulta de la Diagonal", va dir.

Més continguts de

PUBLICITAT

El + vist

El + comentat

PUBLICITAT
PUBLICITAT