Publicitat
Publicitat

CREIXEMENT DEMOGRÀFIC

Algunes veus alerten de les conseqüències econòmiques d'aquesta mesura

La Xina envelleix per la política del fill únic

La política del fill únic comença a crear preocupació entre els xinesos, que veuen com la població envelleix i temen que això acabi passant factura en el seu creixement econòmic.

Els joves xinesos nascuts en generacions posteriors al 1978, any en què es va posar en marxa la política del fill únic, viuen amb la pressió sobre les espatlles de saber que quan els seus pares envelleixin, ells sols hauran de fer front als esforços personals i econòmics que suposa fer-se cura de les necessitats de la gent gran.

Aquesta preocupació s'agreuja a la Xina, perquè el país encara es troba en l'estadi de desenvolupar un estat del benestar que també inclogui les preuades ajudes als ancians. Aquesta és precisament una de les prioritats del govern.

La Xina necessita assegurar-se que la força de treball és suficient per fer front a les pensions de la gent gran. Hi ha dos factors que són conseqüència dels estrictes controls de natalitat imposats pel govern xinès: una població seriosament envellida -un 13,26% dels xinesos tenen 60 anys o més- i un creixement demogràfic que podria arribar a ser negatiu en els pròxims anys. Els dos podrien tenir efectes desastrosos per a l'accelerat creixement econòmic del país comunista.

La política del fill únic es va posar en marxa per evitar que un descontrolat creixement demogràfic pogués arribar a frenar el prometedor desenvolupament econòmic del gegant asiàtic.

Però la baixa natalitat, l'envelliment de la població i el desequilibri entre gèneres motivat pels avortaments selectius que prioritzaven els avantatges de tenir un nen en lloc d'una nena han portat algunes veus a qüestionar l'eficàcia d'aquesta política. Especialment en una Xina que està veient com el disparat augment del cost de la vida està provocant que moltes famílies s'ho pensin dues vegades abans de tenir fills.

Més continguts de

PUBLICITAT

El + vist

El + comentat

PUBLICITAT
PUBLICITAT