Publicitat
Publicitat

Les entitats ultimen els plans per evitar la intervenció de l'Estat

Les caixes d'estalvis que necessiten reforçar el seu capital per complir els criteris de solvència que exigeix el govern espanyol ultimaran aquesta setmana els seus plans de viabilitat. Les entitats han de presentar al Banc d'Espanya aquests plans abans del 28 de març.

L'objectiu principal dels plans és determinar quina estratègia seguirà cada entitat per evitar, en la mesura possible, una intervenció de l'Estat a través de l'entrada al seu accionariat.

Fonts del sector financer consideren "inevitable" que això succeeixi a causa de la desconfiança dels mercats en les caixes d'estalvis i la dificultat que existeix actualment per atreure capital privat amb la situació actual de l'economia, informa Efe.

Hi ha vuit caixes que actualment tenen un core capital (reserves de diners per fer front a possibles pèrdues) inferior al que s'exigeix. El govern espanyol va establir que les entitats financeres que no cotitzen a borsa han de tenir un 10% de core capital i les que sí que ho fan, un 8%.

Les vuit caixes que no compleixen els requisits són CatalunyaCaixa, Unnim, Bankia, Mare Nostrum, Caja España-Duero, Novacaixagalicia, Banco Base i, finalment, Banca Cívica.

En el cas que cap d'aquests vuit grups sortís a borsa o fos capaç de trobar un inversor, l'Estat hauria d'injectar-hi 14.077 milions d'euros, que s'aportarien mitjançant el Fons de Reestructuració Ordenada Bancària (FROB).

A aquesta xifra s'han de sumar els 1.075 milions que els bancs Barclays, Bankinter, Deutsche Bank i Bankpyme necessiten per complir aquests objectius de solvència.

Els casos de les catalanes Unnim i CatalunyaCaixa són dels que plantegen més dubtes, perquè encara no han anunciat quins plans tenen. Les dues entitats, a més, van sol·licitar més préstecs al FROB i els van tramitar abans que s'aprovessin els nous criteris de solvència. De totes maneres, encara que rebin aquests fons addicionals, tampoc compliran els criteris de solvència.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT