Publicitat
Publicitat

L'apunt

Els mòbils són el menys important

El Mobile World Congress (MWC) es fa -de moment- a la Fira de Barcelona, però l'organitzador és la GSM Association, el consorci mundial d'operadores de telefonia mòbil. Malgrat que els telèfons són l'aspecte més visible, el seu pes directe en el negoci de la telefonia és mínim: els terminals suposen només el 15% dels gairebé 900.000 milions d'euros que va moure el conjunt del sector el 2010. El 80% d'aquesta quantitat correspon als serveis que les operadores ens facturen als clients: minuts de veu, missatges de text, megabytes de dades (l'altre 5% són les infraestructures: antenes, xarxes, programari).

A l MWC tot va orientat a incrementar aquesta facturació: els smartphones i els tablets són la nova nineta dels ulls perquè ens fan consumir serveis, i els models triomfen o no depenent de si les companyies, que són els clients principals dels fabricants, decideixen promoure'ls. Les aplicacions per a aquests dispositius han contribuït a popularitzar-los, però les operadores no volen cedir la gestió del creixement d'aquest segment. Per això s'han posat d'acord per llançar la plataforma WAC, que posa a l'abast dels creadors d'aplicacions serveis de les companyies com el cobrament mitjançant la factura del telèfon i els facilita la distribució a escala internacional, amb intenció d'allunyar-los del control d'empreses alienes com Apple i Google.

Respecte als aparells, les novetats més destacades de la primera jornada del MWC van arribar de la mà de LG. El fabricant coreà va presentar quatre productes basats en Android: el tablet Optimus Pad, que per mida (pantalla de 8,9 polzades) i pes encara es pot agafar amb una mà; i tres nous smartphones , un equipat amb pantalla que permet veure sense ulleres imatges en tres dimensions i, sobretot, amb una càmera de dos objectius que serveix per enregistrar imatges tridimensionals i veure-les al televisor 3D o publicar-les en un canal específic de YouTube.

En el camp dels serveis de telefonia, la companyia britànica Vodafone va anunciar que duplicarà la capacitat de les seves connexions mòbil a internet en algunes zones de Barcelona i sis capitals espanyoles més.

Més continguts de

PUBLICITAT

El + vist

El + comentat

PUBLICITAT
PUBLICITAT