Publicitat
Publicitat

Dansa

María Pagés fusiona flamenc i poesia a 'Óyeme con los ojos'

El títol, inspirat en un vers de Sor Juana Inés de la Cruz, dóna nom a l'espectacle més personal i profund de la 'bailaora', i s'estrenarà aquest dissabte al Temporada Alta

Els ulls de la 'bailaora' sevillana María Pagés s'encenen d'il·lusió en parlar dels versos de Sor Juana Inés de la Cruz, "pura inspiració" per al seu nou espectacle, ' Óyeme con los ojos', títol inspirat en un vers del poema 'Sentimientos de ausente'. La 'bailaora' ha experimentat per aquesta nova producció una recerca intrínseca d'ella mateixa, arran de l'experiència de gairebé 25 anys treballant amb la seva pròpia companyia. Aquest procés culmina en l'espectacle que estrenarà aquest dissabte al Temporada Alta, en coproducció amb el festival gironí. 'Óyeme con los ojos' es podrà veure al Teatre Municipal de Girona.

María Pagés s'enfronta sola a l'escenari acompanyada de sis músics i de la poesia. El seu moviment corporal es basarà en el llenguatge poètic d'autors com ara José Agustín Goytisolo, Fray Luís de León, Belén Reyes, Antonio Machado i El Arbi El Harti, escriptor, hispanista, i marit de la 'bailaora'. La poesia és fonamental en les creacions de Pagés, i ha estat present a gairebé tots els seus espectacles. Però aquest cop, i per primera vegada, ella mateixa recitarà un poema a dalt de l'escenari, mentre el seu cos es mou al ritme de la paraula, que, segons ella, "es pot expressar de mil maneres".

La 'bailaora' jugarà amb l'espai mitjançant la idea de la simetria i l'estudi de la simbologia amb el cos. Amb materials com el magnesi, i mitjançant la llum, crearà un espai de 7x7 metres sobre el mateix escenari, on les formes geomètriques del cercle, el quadrat o el creuament entre línies seran els punts centrals dels moviments. La música també formarà part de l'espectacle. "Es comença a partir d'una idea mare", diu Pagés, però després es va treballant amb l'equip. "Sobre un poema, que ja té la seva pròpia musicalitat, jo faig una coreografia. Sobre aquesta coreografia, el músic prova amb els instruments", explica Pagés.

 

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT