ART

Els Premis GAC 2013 premien la galeria Carles Taché i l'ADN

La Nit del Galerisme homenatja l'artista Antoni Muntadas. El col·leccionista Ernesto Ventós i la crítica Anna Maria Guasch, entre els guardonats

Els premiats: Adrián Melis, Julián Rodríguez, José Luis López Espada, Margarita Puig, Martin Maisler, Marta Gili, Ernesto Ventós, Anna Maria Guasch i Carles Taché.
Acn
29/01/2013
2 min

BarcelonaEl Macba acull aquest dimarts la VI Nit del Galerisme, en el marc de la qual es lliuren els Premis GAC 2013, que volen potenciar el paper difusor i emprenedor de les galeries d'art de Catalunya i posicionar-les al mercat artístic.

El Premi honorífic ha sigut per a Antoni Muntadas. Reconeix la seva obra i la seva trajectòria, així com la seva relació amb les galeries d'art catalanes. Muntades és un dels pioners del 'media art' i l'art conceptual a l'Estat. A través de vídeo, fotografia, intervencions urbanes, 'performances', internet i recursos multimèdia, l'artista aborda temes socials, polítics i de comunicació i investiga els canals d'informació i les formes en què poden ser utilitzats per censurar o promulgar idees, afirma el veredicte del jurat que presideix Xavier Antich.

Quant als guardons per categories, la Galeria Carles Taché ha guanyat el premi a la galeria "per la seva trajectòria coherent, de mes de 25 anys, i el seu esforç per mantenir el nivell dels artistes representats, acompanyar els seus projectes i comprometre's amb la seva projecció internacional". El col·leccionista premiat ha estat Ernesto Ventós, a qui el jurat reconeix que el seu projecte "suposa un gran esforç en els moment actuals, liderada per una especial generositat.

Anna Maria Guasch ha estat distingida amb el Premi a la crítica d'art, "per la continuïtat en el seu treball en mitjans de comunicació de gran difusió, pel valor i la transcendència de les línies editorials de publicacions vinculades a la crítica i la teoria d'art de les quals n'és responsable i per la seva trajectòria acadèmica". El Premi a la galeria per la seva projecció internacional ha estat per Casa Sin Fin. El jurat ha valorat la seva aposta decidida pels artistes que representa i sobretot per acompanyar els seus projectes expositius amb un "treball modèlic" de les publicacions que tenen una difusió internacional molt rellevant, especialment a l'Amèrica Llatina.

El Premi al comissari d'exposicions ha estat per Marta Gili, amb una àmplia trajectòria en el comissariat d'exposicions, col·laboració amb institucions catalanes i internacionals i "per la gran atenció ha dispensat a l'art català des del centre internacional Jeu de Paume de París". El Premi a l'artista jove per la millor exposició en galeria se l'ha endut Adrián Melis, per l'exposició 'Nuevas estructuras de producción' d'ADN Galeria.

Finalment, el guardó que cada any s'atorga a un mitjà de comunicació enguany ha estat per BTV i el seu programa 'Escletxes', conduït per Margarita Puig, "una finestra cap al món de les persones que componen l'univers creatiu català".

stats