Publicitat
Publicitat

EL BITLLET

Una línia de negoci poc sòlida

Quan John Lydon va tornar a ser Johnny Rotten per reunir els Sex Pistols, no va amagar les seves intencions: fer els calés que no havien rebut trenta anys abans. Cap problema. Les econòmiques sempre són les raons més contundents, com van demostrar The Police: tres paios que ni es parlaven van ser capaços de fer tota una gira perquè la recompensa econòmica pagava la pena. Cap problema. També ho van fer John Cale i Lou Reed amb el retorn de The Velvet Underground, i potser d'aquí a 25 anys ho faran els Manel. Els músics cobren per la seva feina i els espectadors podem aplaudir-los, o no, sense exigir-los res més que la restauració de la nostàlgia, perquè, des que el rock és rock, la majoria dels retorns han aportat ben poca cosa a l'art. Ara bé, compte amb l'estratègia del retorn: és una línia de negoci poc sòlida, perquè no pots estar tornant cada any.

Més continguts de