Economia 13/02/2015

ACS, FCC i Isolux es disputen la línia 2 del metro de Panamà, un projecte de 1.500 milions

Les constructores espanyoles van en consorcis amb socis xinesos, mexicans i brasilers

Europa Press
1 min
Districte de Boca la caja . Panamà. CARLOS JASSO/ REUTERS

MadridACS, FCC i Isolux Corsán competeixen a través de sengles consorcis per aconseguir el contracte de construcció de la línia 2 del metro de Panamà, un projecte estimat en uns 2.000 milions de dòlars (uns 1.500 milions d'euros). Les tres companyies han presentat les seves respectives ofertes per fer-se amb el projecte, segons informa Metro de Panamà, organisme públic promotor de l'obra.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

El país centreamericà ha iniciat el procés per construir la segona línia del seu nou sistema de transport urbà després que a l'abril de 2014 s'inaugurés la línia 1, construïda per FCC. En cas d'aconseguir el projecte, la companyia que presideix Esther Alcocer Koplowitz reforçaria la destacada presència que té a Panamà. Els tres grups espanyols potenciarien amb l'obra els seus negocis a Llatinoamèrica.

El contracte consisteix en la construcció d'una línia de metro elevada de 21 quilòmetres de longitud i 16 estacions ubicades en punts de concentració de major nombre d'usuaris, a més del subministrament de 21 trens per a la seva explotació.

Els grups espanyols han establert aliances amb firmes internacionals per concórrer al projecte, entre les quals destaca la d'Isolux amb dues companyies xineses, la Xina Harbour Engineering i la Xina Railway First. ACS, a través de Dragados, s'ha associat amb la mexicana Ingenieros Civiles Asociados i la peruana Graña i Montero, mentre que FCC ha constituït un consorci amb la brasilera Odebrecht.

stats