ACS, FCC i Isolux es disputen la línia 2 del metro de Panamà, un projecte de 1.500 milions
Les constructores espanyoles van en consorcis amb socis xinesos, mexicans i brasilers
MadridACS, FCC i Isolux Corsán competeixen a través de sengles consorcis per aconseguir el contracte de construcció de la línia 2 del metro de Panamà, un projecte estimat en uns 2.000 milions de dòlars (uns 1.500 milions d'euros). Les tres companyies han presentat les seves respectives ofertes per fer-se amb el projecte, segons informa Metro de Panamà, organisme públic promotor de l'obra.
El país centreamericà ha iniciat el procés per construir la segona línia del seu nou sistema de transport urbà després que a l'abril de 2014 s'inaugurés la línia 1, construïda per FCC. En cas d'aconseguir el projecte, la companyia que presideix Esther Alcocer Koplowitz reforçaria la destacada presència que té a Panamà. Els tres grups espanyols potenciarien amb l'obra els seus negocis a Llatinoamèrica.
El contracte consisteix en la construcció d'una línia de metro elevada de 21 quilòmetres de longitud i 16 estacions ubicades en punts de concentració de major nombre d'usuaris, a més del subministrament de 21 trens per a la seva explotació.
Els grups espanyols han establert aliances amb firmes internacionals per concórrer al projecte, entre les quals destaca la d'Isolux amb dues companyies xineses, la Xina Harbour Engineering i la Xina Railway First. ACS, a través de Dragados, s'ha associat amb la mexicana Ingenieros Civiles Asociados i la peruana Graña i Montero, mentre que FCC ha constituït un consorci amb la brasilera Odebrecht.